Hallo, ik ben eind jaren tachtig begonnen met motorrijden. Eerst heb ik een K100 gehad, gevolgd door een K1100RS waarop ik jarenlang heb gereden. In 2013 overgestapt op Honda (VFR1200XD) waarop ik tot op heden heb gereden. Gisteren besloten de nieuwe BMW R1250RT te kopen. Voor mij wordt dit dus de eerste Boxer na een 4-in-lijn en een V4-blok. Ik ga wel de DCT en de oer-betrouwbare en sterke V4 missen!
Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst. En een aanwinst is het, want je schaft meteen het topmodel binnen de boxers aan.
Als ik je post goed lees en begrijp, gaat het wellicht ook nog eens om een nagelnieuw exemplaar. Dat is best bijzonder als je net van een heel ander type en ook ander merk af komt.
Je denkt de automaat in combinatie met het V blok te gaan missen?
Misschien is het de moeite waard om even aan te geven waarom je dan toch voor een handgeschakelde - in de basis eenvoudige - tweecilinder boxer hebt gekozen.
In ieder geval alvast heel veel plezier gewenst met deze topboxer en ook op dit boxerRT forum.
Betreft inderdaad een nieuwe fiets met alle opties. Ik vond de Crosstourer nogal topzwaar, te hoog en windgevoelig. De RT vind ik heerlijk sturen, heeft een lagere zit en biedt uitstekende windbescherming. Daarnaast is het blok lang niet meer zo rauw als ik me herinner en schakelt de versnellingsbak erg soepel. Ook is het blok best krachtig waardoor je in combinatie met het uitmuntende windscherm binnen no time op hoge snelheid zit zonder dat te merken. Tot slot hebben de actieve cruise control en de nieuwe, fraaie cockpit en frontpartij me over de streep getrokken.