Vandaag gesproken met Paul, en ze werken aan een oplossing. Desnoods wordt er een veer gemaakt! Wel moet ik even geduld hebben, de heren zitten in Milaan, en komen volgende week terug…
Hoe dan ook, het wordt opgelost… Net zoals Jan ook al aangaf…
Om even terug te komen op de veren. De monteur had wat telefoontjes gemaakt richting Milaan en naar Bas, want het zal 'm niet echt lekker.
De RT kan voor niet lager gezet worden ivm met de veerweg van de ESA schokbreker. Hij baalde echt omdat het niet opgelost kon worden.
Hierdoor kwamen er een 3 tal voorstellen.
1e andere schokbrekers met ESA verstelling, maar dat werd me toch echt te duur.
2e Hyperpro veren er onder met de hoogte zoals origineel.
3e originele veren terug en het volledig bedrag terug krijgen.
Echter miste ik optie 4… En dat moet ik even toelichten.
Toevallig heb ik een technische achtergrond (automonteur met autosport ervaring) waardoor ik de eigenschap heb om met de dingen mee te denken. Hierdoor kwam ik tot de volgende oplossing… Nu is de voorkant met 9mm tot 1 cm verlaagt. Omdat de achterkant veel lager staat heb ik de ESA op 2 helmen staan. (ESA 2 helmen = hoogste stand) Hierdoor blijkt de RT wel de juiste hoogte achter te krijgen zodat de RT weer stuurt zoals voorheen met de originele veren en stand ESA 1 helm.
Nu zou je denken van eh, 1 cm lager is toch niet veel? Dat klopt, maar als ik er op ga zitten wordt het net iets meer. Net genoeg voor mij. Ik merk tijdens het naar binnen en buiten (garage) zetten dat het zwaarte punt lager ligt, ik kan de motor wat beter handelen. Tijdens het rijden is de RT stabieler, zonder aan comfort of aan de stuureigenschappen in te moeten boeten…
Eigenlijk vind ik nu de RT rijden zoals ie hoort te rijden… Mijn voorstel was om de achterkant op te meten zoals ie nu staat met 2 helmen, en de veer aan te passen met als resultaat dat de hoogte het zelfde blijft met 1 helm… Dat vonden ze een super idee, en het was nog uitvoerbaar ook!
Dinsdag ga ik terug en passen we de achterveer aan.
Moeten we nog wel ff met 2 personen rijden, zal waarschijlijk geen problemen opleveren.
De RT is nu goed, na de opvulling rijdt de RT zoals ik vind dat een RT moet rijden. Inmiddels is gebleken dat Hyperpro zijn naam waar maakt, waarbij zij zeer goed luisteren naar haar klanten… In mijn geval was er een kleine samenwerking van beiden kanten uit, met als resultaat een goed rijdende RT én een tevreden klant!
Hallo Byke,
Ik vraag me toch af of het alle moeite ( stress, tijd en geld) waard is geweest, je schrijft immers in een vorige reactie :
zodat de RT weer stuurt zoals voorheen met de originele veren en stand ESA 1 helm.
Nu zou je denken van eh, 1 cm lager is toch niet veel? Dat klopt, maar als ik er op ga zitten wordt het net iets meer. Net genoeg voor mij. Ik merk tijdens het naar binnen en buiten (garage) zetten dat het zwaarte punt lager ligt, ik kan de motor wat beter handelen. Tijdens het rijden is de RT stabieler, zonder aan comfort of aan de stuureigenschappen in te moeten boeten…
Eigenlijk vind ik nu de RT rijden zoals ie hoort te rijden… Mijn voorstel was om de achterkant op te meten zoals ie nu staat met 2 helmen, en de veer aan te passen met als resultaat dat de hoogte het zelfde blijft met 1 helm… Dat vonden ze een super idee, en het was nog uitvoerbaar ook!
En nu zeg je de RT rijdt nu goed dat lees ik dan als niet echt veel beter niet super het valt me uiteindelijk toch wat tegen. Ik heb het hier niet over de werkwijze en de afhandeling maar puur over het technische. Vind je dat het objectief gezien een wereld van verschil(lees verbetering is)