UItlaat Vlinderklep werkt niet goed

Wat ik weet is dat je moet zorgen dat de scharnierpunten vrij blijven van smeermiddelen, die worden door de hitte alleen maar zo hard als steen en dan wordt de klep vastgebakken…

Vrijmaken / schoonmaken en zorgen dat alle vuil/roet weg is.
En de middelen die je gebruikt weer goed weghalen.
Er staan genoeg filmpjes op youtube maar er zijn erbij die eigenlijk geen oplossing zijn, let op dus…

Henk7777

Henk, ik heb de filmpjes op YouTube ook gezien, ik heb niet echt een duurzame oplossing gezien, ik heb wat slijperij voorbij zien komen, maar niet echt iets overtuigends tot nu toe. Wel een electronisch dingetje waarbij je de klep open zet en de rest afkoppelt en verwijderd. Die kant gaat het mogelijk op, maar als ik een betrouwbaar aandoend verhaal voorbij zie komen wil ik daar voor gaan. Ik zal wel alle olie etc die ik gebruik om het gangbaar te maken goed weghalen om mee te beginnen

Ik heb een gebruikte BMW uitlaat te koop in heel goede staat. Ziet er uit als bijna nieuw. Deze is door mij niet gebruikt aangezien probleem inmiddels heb kunnen verhelpen.

Bij mijn eigen uitlaat, had ik eerst ook een probleem. Na smeren van het bovenste draaipunt bij de veer, met hittebestendig vet, was dit probleem verholpen. Nu dus geen extra uitlaat meer nodig. De motor heeft inmiddels in totaal 180.000 km gereden.(deze uitlaat is herkenbaar dat hij
meer gebruikt is) Dus verschil in beide uitlaten is duidelijk te zien. De aangeboden uitlaat is duidelijk nieuwer en minder gebruikt.

Als je interesse hebt, graag PB

Tjeu

Die “CARLSON SPUITBUS VAN -30 TOT + 1400 GRADEN” kan ik nergens vinden , wat is dat voor spul ?

deze misschien? https://www.deolieconcurrent.nl/products/Carlson-Keramisch-vet-400ml.html

Eigenlijk kan je elk keramisch vet (ceramic grease) gebruiken. Die gaan allemaal tot 1400°C

_004 Big RT Smile