Ha allemaal,
Omdat ik inmiddels ook lonk naar de R1200rt heb ik mij aangemeld voor dit forum. Ik ben Tim, woon in het pitoreske Waddinxveen en rij ik op een K75rt uit 1994 met inmiddels ruim 229.000km op de teller. Daarnaast nog div. Honda’s maar daarmee zal ik jullie niet vermoeien
Mijn BMW is altijd minutieus onderhouden en dit is merkbaar. Tussen de beurten door vul ik maar één keer olie bij en dat is vrij zeldzaam met deze kilometerstand Hij heeft nog geen slag verkeerd gedaan en dat is heel fijn als je erop moet vertrouwen! Ik gebruik de BMW voor mijn woon-werk door weer en wind elke dag zo’n 100km. Alleen gevaarlijke omstandigheden dwingen mij de auto in. De motor laat dat prima toe want de kuip is heeeeeeerlijk! Voordeel is ook alle opties erop dus niets wat je deert
Maar… Zo langzaamaan zit ik wel eraan te denken dat ik want anders wil. De R1200rt vind ik gaaf en past precies bij mijn behoefte. De betrouwbaarheid die mij K al jaren laat zien verwacht ik ook van de R dus dat zit wel goed.
Ik twijfel alleen wel enorm want er is eigenlijk niets mis met mijn oude trouwe K. Dus hoe snel ik moet/wil doorzetten is nog even de vraag. Zag de advertentie van Jos over de verkoop van zijn K en dat is stiekem wel verleidelijk. Bezwaar is eigenlijk vooral dat ik er eigenlijk niet op vooruit ga.
De R met ASC, ESA en (nieuwe) ABS incl. de extra power is wel een grote sprong vooruit. Dus vooralsnog lees ik mee, kwijl ik afentoe even en ga ik rustig afwachten tot de juiste R voorbij komt. Alle ins en out zijn hier goed te vinden en helaas kan ik wat dat betreft weinig brengen. Mocht ik dit wel hebben schroom ik dat niet hoor
Tim