Thermometer geeft te hoge apparatuur aan

Hoi,
Mijn 1200RT is uit 2005 en de thermometer van de boordcomputer geeft een te hoge omgevingstemperatuur aan, waarschijnlijk omdat de sensor te dicht bij het blok zit. Op internet zie ik dat dit een bekend probleem is en bij anderen tijdens een beurt de sensor op een andere plek geplaatst is. Als dat zo is dan is dat bij mij niet gedaan tijdens de beurten in de afgelopen jaren.
Kan iemand mij vertellen waar deze sensor zit, waar deze beter kan zitten om een betere weergave van de temperatuur te laten zien, en hoe ik deze kan herkennen?

Als ik me niet vergis zit deze onder het achterspatbord vlak boven het achterwiel.

Ik heb de ervaring ook bij mijn vorige -1200- uit 2006 dat de omgevings temperatuur in het echt lager was dan de boord computer aan geeft.
Het is mij niet bekend dat de dealeRT deze kan verplaatsen.
Maar alles is mogelijk natuurlijk.

Groet Johan

De sensor is “Rechtsvoor” te vinden. Min of meer achter het stuk kuip waarop het BMW logo zit. Als je onder de Tupperware kijkt -daar waar de voorvork er doorheen steekt- kun je deze sensor wel ontdekken, een zwarte spriet van enkele centimeters lengte en 2 a 3 mm dikte. Verticaal geplaatst.
Zit met een clipje vast aan de kuip en steekt ahw z’n kop mooi in de rijwind. Verplaatsen naar achter kan niet zomaar, de bedrading staat dat niet toe.

Een oorzaak voor foute metingen zou kunnen zijn dat de sensor(clip) niet vast zit en de sensor niet op de goede plek hangt en derhalve niet de rijwind meet.

gr v Ciske