Stickers verwijderen op voorruit 1200RT

Hallo allen. Ik heb verleden weekend een R1200RT uit 2005 gekocht. Op de voorruit staan stickers met de naam van een motorwinkel. Allemaal losse witte letters van zo’n 5 cm hoog. Gebruikt als sponsormateriaal tijdens een wielerkoers.
Nu wil ik die er graag af hebben. Ik ben wat huiverig voor rommelen met een mesje, vanwege de kans op krassen.

Iemand tips? Ik heb al de suggestie van een hete föhn gekregen maar nog niet geprobeerd.

Gr Remco

Stickers zijn goed te verwijderen door ze te verwarmen met een haarföhn. Even opwarmen en je trekt ze er zo af.
Succes.

En na het uitvoeren van de tip van RendeRT zijn evt lijmresten te verwijderen met WD40.

Allemaal goed maar bedenk dat de ruiten van BMW gemaakt zijn van Lexan met aan beide zijden een coating om de ruit helder te houden bij vocht. Lexan (PolyCarbonaat) krijgt een melkachtige zweem als het vochtig wordt, die verdwijnt weer als het droog wordt. Dus niet te hard poetsen, schuren, krassen etc. De weekmaker in ducttape lost trouwens die coating ook op …

Inmiddels gelukt maar toch te hard gepoetst. Daarna Brasso koperpoets gebruikt om het dof geworden deel weer op te poetsen.

Jammer, je kunt dan nog een blanke Turtle Wax er over heen proberen.

Ik heb nog een onbeschadigde ruit van een DOHC model liggen, met gaatjes voor een Puig opzetruitje.

gr v Ciske