Naar aanleiding van een eerdere post en ervaring hier een vraag. Ik heb een 2014 RTLC. Ik kan niet starten als de machine in een versnelling staat. Hij moet in N staan. Gisteren bij stoplicht wilde ik verder en sloeg hij af (my bad), maar al rollend worstelen om in N te komen. Gehannes van 1 naar 2 en terug maar de N dan lastig te bereiken.
Ik las dat met ingeknepen koppeling je gewoon “in gear” moet kunnen starten. Waar kan ik beste beginnen met zoeken ?
De schakelaar is doorgemeten en deze schakelt op 1-2 met de cruise control en 2-3 met de clutch. Met losse draadjes op de diode stand gemeten en maakt contact. In de koppeling hoor ik ze beiden ook klikken.
Klopt.
Bij al mijn RT’s vanaf de 1150 kan of kon je gewoon in de versnelling starten mits je de koppeling in kneep. Dit in tegenstelling met de jiffy. Als die uitgeklapt is kun je nooit starten!
Waar je het zoeken moet weet ik echter niet.
Ik heb de schakelaar laatst vervangen nadat ik eerst de metalen lipjes had bijgebogen. Het onderdeel kost 65 euro bij BMW en vervangen kost je nog geen 10 minuten.
Goede tips. Ik ga ook even met de draaiknop van de handle spelen. Zag een YT clip waarin dit ook het “euvel” oploste als de schakelaar het wel gewoon doet. Ik had hem van 3 naar 2 gezet. Kijken of terug naar 3 iets veranderd.