Simon stelt zich voor

Hallo allemaal,

Graag stel ik me even voor aan jullie. Mijn naam is Simon Somers, ik woon in de buurt van Leek en ben 51.

Toen ik jong was reed ik brommer, de eerste was een Batavus met een JLO motorblok, de volgende was een Honda SS50 en daarna heb ik jaren op een Honda MB 50 gereden. Onder andere mee op vakantie geweest naar Zweden, Öland, een heel avontuur toen. Internationaal hadden ze al rijbewijzen, wij niet, dus we moesten soort ontheffing internationaal rijbewijs halen bij de ANWB. Met als gevolg dat we direct na verlaten veerboot door motoragent verwezen zijn naar de hoofdweg ipv fietspad. Gelukkig kon het ding ca 80…

Daarna jarenlang een CB400F gehad, een jankertje, veel lol mee gehad, wel eens mee naar Praag gereden. Op een gegeven moment voelde dat niet meer goed qua wegligging en remmerij en is ie verkocht. Jarenlang niet meer gereden maar na overlijden vader stonden er opeens weer Vespa motorscooters in de schuur. Wat mee gereden in de buurt en naar Stad, helaas op voorrangsweg aangereden door iemand (slokje?) met als gevolg half jaar in de kreukels. Ding verkocht en jaren niet gereden. Afgelopen tijd regelmatig gereden op de Vespa 150 GL van mijn vader/moeder uit 1963. Het zit toch in het bloed.
Leuk, maar levensgevaarlijk ding. Twee kinderen die enthousiast brommer rijden en straks misschien wel motor, dus zelf ook maar weer motorrijden.
Ik verwacht volgende week een -1100- aan te schaffen bij een dealer hier in de buurt. Proefritten gemaakt in de afgelopen weken op Honda Pan European ST1100 en diverse BMW R1100RT, veel motoren gezien waarbij het vertrouwen ontbrak maar heb nu een goede gevonden denk ik.
Ondanks de winter wil ik toch gaan rijden, dat kan tenminste mooi nog wel in deze rare coronatijd.
Ik hoop op dit forum nog wat kennis op te doen over de nieuwe aanschaf en wil misschien wel een keer meedoen aan een tocht.

Groeten, Simon Somers

Hallo Simon,

Van harte welkom op ons mooie RT-forum en bedankt voor je introductie. Dat wordt zeer gewaardeerd. _004

Gelukkig kan en wil je weer motorrijden. Best heftig en pijnlijk om een half jaar in de kreukels te liggen en te moeten revalideren na een ongeluk . . .

Maar je hebt gelijk, je moet uiteindelijk ook weer verder kunnen en willen kijken.

De -1100- is een fijne tourmotor. Voor TIPS en TOPS voor de aanschaf ervan kun je het beste dit topic even doorlezen: https://www.bmwrtforum.nl/forum/viewtopic.php?f=63&t=5366

Voor de (wellicht) eerst volgende RT-forum tourrit kun je deze misschien in de agenda zetten: https://www.bmwrtforum.nl/forum/viewtopic.php?f=51&t=16550

Hoe dan ook veel plezier straks op je RT en hier op het forum! _004

Welkom Simon, en veel plezier en veilige km’s op je 1100RT.

Groet, jack

Dank voor het welkom heten!
Inmiddels de BMW R1100RT opgehaald.
Heel blij mee. Mooie rijdersdag vandaag, als er nog meer zulke mooie herfst / winter dagen volgen dan blijf ik nog wel even rijden.
Er staat heel veel op dit forum, handig voor mij als newby.

Groeten, Simon