Schoonmaken velgen

@blackers. Uit een spuitbus.
Het is net of er een laagje wax op je velgen komt.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Ik gebruik velgen reiniger, gaat prima. Bij de wasplaats inspuiten minuutje wachten afspuiten Big RT Smile

Velgen poets je gewoon met dezelfde poets en wax die je voor je tank en zijkapjes gebruikt.
6.JPG
En dan blijven ze gewoon zuiver.

Sonax Ultra Lichtmetaalvelgen reiniger.
Sproeit kersen rood aan. Als het binnen 5 minuten zijn werk heeft gedaan wordt het in zwarte veranderd. Licht borstelen als nodig. Perfect. _004

Ik gebruik al een tijdje Vulcanet doekjes. Was ik hier eerst sceptisch over, bij het reinigen van mijn fiets kwam ik erachter dat ze toch wel erg gemakkelijk ontvetten. Toch maar weer bij de motor proberen en ook daar ging het nu veel beter. Herhaling is het credo. Er wordt daarnaast een laagje aangebracht waardoor nieuw vuil er gemakkelijker af gaat. Even nog uitwrijven en dan glimt de velg ook nog eens prachtig. Echt heel gemakkelijk.

[groet]

JoJo

(Tapatalk op iPhone, dus geen emoticons _001 )

Nog even terug komen op het onderwerp, ik ben altijd bang om de vuile velgen te behandelen met spons doekjes ed.
Het slijpsel van de remblokjes kunnen gemakkelijk krassen op de velg veroorzaken vandaar de keus velgreiniger op erg vuile velgen dus. _004 [groet]

Waar haal je die Vulcanet-doekjes?

Bij de motorzaak. De prijs is behoorlijk, maar je doet er echt lang mee. Ik heb ze gekocht op de motorbeurs en kon er daar nog wat af pingelen. Deze doekjes absorberen vuil, zodat er geen krassen op de velg of ander lakwerk komen
Ik doe mijn fiets er ook mee en een tijdje geleden hadden we wat lakschade op de auto en die kon ik met de Vulcanetdoekjes bijna helemaal schoon poetsen. Je zag er bijna niets meer van

[groet]

JoJo

Dat is mooi en tevens een antwoord op mijn vraag Thx _004

Graag gedaan :wink: Ik hoop dat het je net zo goed bevalt als mij. Ik wissel sneller van doekje dan dat de leverancier verkondigt en dan nog is pas na 3 jaar de bodem eindelijk in zicht, dus het is de investering wel waard geweest (vind ik).

[groet]

JoJo