+1
En daar is dit mooie
voor: elkaar helpen met goede adviezen en tips!
(En wat men daar op individueel niveau mee doet, is eigen verantwoordelijkheid!)
![]()
Bert M
Moderator
@Dominic,
Uit je stukje te lezen ben je waarschijnlijk/vermoedelijk een diender (politieagent?). Indien dit zo is ga ik het beeld van een politie-motorsurveillant voor me halen, dus wat vermoedelijk ook voor jou geldt. Hoewel ik Frankrijk dan niet geheel kan plaatsen als jou werkterrein, maar dat vind ik van minder belang.
Ik zie jou in een uniform met een koppel en wat zie ik daar allemaal aan hangen. Een pistool, een patroontasje met extra magazijn, een paar handboeien, een houder met busje traangas, een houder met wapenstok, een portofoon waarvan de spreeksleutel ergens ter hoogte van de schouder is bevestigd etc. En toch stappen ze allemaal op hun motor, ook met de wetenschap van al die letselervaringen zoals jij in jou stukje schrijft.
En dan heb ik ook nog gezien dat erbij zijn die een tasje met een multitool, een tasje met een beademingsmondstuk, een tasje met extra handschoenen enz, er aan hebben hangen. Men heeft nagenoeg geen plaats meer aan de koppel om er nog meer aan te hangen.
Jij neemt dan imo een aanzienlijker groter risico op ernstiger letsel bij een mogelijke val dan ik met mijn sleutel? Of laat jij alles achter op je bureau als je motorsurveillance hebt.
Ik weet het met zijn allen kunnen we heel veel bedenken waardoor en waarvan je letsel op zou kunnen lopen bij een eventuele val, sleutels, een aansteker, een ballpoint, GSM etc. etc.
Het leven is nu eenmaal niet zonder risico’s.
Er word gelukkig met enige regelmaat gekeken naar de uitmonstering van ons uniform en er zijn soms ook aanpassingen.
Een voorbeeld daarvan is dat voor jaren terug de motoragenten met het pistool in een holster op het bovenbeen reden. Dit holster had een scharnier en was daardoor makkelijker te bereiken.
Echter leverde dit holster, bij en val, de kans op zwaar letsel.op. Immers kon het bovenbeen daardoor makkelijk beschadigd raken, met daarbij alle gevolgen van dien.
Er is toen gekozen voor een nieuw heuphoogte.
Wat Dingeman niet weet is dat veel wat aan het koppel hangt, speciaal voor motorrijders is uitgevoerd/aangepast.
Een plaatje zegt meer dan 1000 woorden en zeker ook in dit geval!
Nou vooruit dan.

Erteetje:
Nou vooruit dan.
![]()
Ik bedoelde de röntgenopname maar je reactie vind ik dan wel weer in de categorie goeie humor passen ![]()