Alle RT’s LC van 2014 (tot maart 2015) hebben een dynamo die niet voldoende olie gekoeld worden, 1 van de koperen spoelen brand daardoor een keer door, alleen is het absoluut niet te voorspellen wanneer
Maar als het nog niet gebeurd is, gaat het 100% gebeuren
Ik dacht ook dat het een fabel was, eerste serie spookverhalen enz, maar bij mij gebeurde het dus ook, heb mij er in verdiept, en inderdaad, het gebeurt iedereen. BMW heeft in het begin nog wel coulance gegeven, maar daar zijn ze mee gestopt. Koop je de motor bij een bedrijf dan heb je mogelijk garantie, van een particulier heb je gewoon pech.
Meeste kosten zitten in de arbeid, het blok moet er van onder, maar met de monteurs dvd is het goed te doen als je een beetje verstand van techniek hebt
Ik kan alleen maar adviseren, de 2014 LC is een puike motor, maar check voor aankoop of het wel of niet aangepast is (meestal pas nadat het doorgebrand is)
In jouw geval, je verlies nemen, op je tanden bijten, en beginnen met sleutelen. Het zal al moeilijk genoeg worden om een bedrijf te vinden wat hier en tijd en kennis van heeft, dus ik denk dat je er zelf aan moet beginnen
Bij mij gebeurde het in September, de motor was in Oktober terug bij mij thuis en in Januari was ik weer upandrunning
Ps accu doormeten, spanningsregelaar doormeten en dynamo doormeten is allemaal te doen voordat je besluit te beginnen met DE OPERATIE, dus als je begint heb je alwel de bevestiging dat het ook echt de dynamo is
Pps enkel de RT heeft dit probleem, de R, RS en GS hebben een ander type dynamo 21 rods, terwijl de RT een 15 rod dynamo heeft. Ook minder wattage wat ook zo verrassend is, de RT zou toch de grootste verbruiker moeten zijn verwacht je, maar nee, 540w voor de RT om 620w voor de R, RS en GS. Heel apart