Ik las onlangs een advertentie over de Roadlok (https://www.roadlok.eu), een schijfrem slot welke ART4 goedgekeurd is. Dit lijkt me een heel handige oplossing en het slot is gemakkelijk op de motor mee te nemen. De pin neemt uiteindelijk maar weinig plaats in.
Ik vraag me echter wel af in hoeverre dit de rij eigenschappen en het stuurgedrag beïnvloed.
Zijn er al mensen op het forum die dit slot kennen, hebben en/of gebruiken en wat zijn de ervaringen er mee.
Gezien de prijs (€ 249,99) is het geen slot om zo maar even te kopen en als het niet bevalt in de kast te leggen.
OK,
hartelijk dank voor de reacties. De Roadlok staat inmiddels op het wensenlijstje en is inmiddels bij/via mijn dealer besteld! Kan deze bij de aflevering van de nieuwe motorfiets meteen gemonteerd worden!
Helaas is het met de LC uitvoering het riante opbergvak in de kuip komen te vervallen. (ik denk ivm radiator/koeling)
Er zijn nog maar 2 kleine vakjes beschikbaar, waar nauwelijks een smartphone in past.
Dus voor de LC rijder is het zeker een oplossing. Slot aan de remklauw en de afsluitpen in een vd (te) kleine kuipvakjes.
Ik heb inderdaad vorig jaar de vraag omhoog gegooid omdat ik dat irritante kettingslot wat ik meesjouw beu ben. De Roadlok vind ik een elegante oplossing, maar ontdekte die pas nadat ik twee Abus Granit schijfremsloten had gekocht voor mijn RT en de F van mijn vrouw…
De Roadlok staat nog steeds op de verlanglijst…