Roadlok

Ik las onlangs een advertentie over de Roadlok (https://www.roadlok.eu), een schijfrem slot welke ART4 goedgekeurd is. Dit lijkt me een heel handige oplossing en het slot is gemakkelijk op de motor mee te nemen. De pin neemt uiteindelijk maar weinig plaats in.
Ik vraag me echter wel af in hoeverre dit de rij eigenschappen en het stuurgedrag beïnvloed.

Zijn er al mensen op het forum die dit slot kennen, hebben en/of gebruiken en wat zijn de ervaringen er mee.
Gezien de prijs (€ 249,99) is het geen slot om zo maar even te kopen en als het niet bevalt in de kast te leggen.

Weer een draadje dat ik met belangstelling ga volgen! :blush:

Een forumlid die er wellicht iets meer van af weet:
https://www.bmwrtforum.nl/forum/viewtopic.php?f=42&t=17195&p=166643&hilit=roadlock#p166643

Sinds kort heb ik ook de Roadlok en je merkt er tijdens het rijden echt niks van.
Door Hans B. gemonteerd en goudkleurig gespoten.
46E803BD-0A91-4ED8-96B0-EA04849F1DD5.jpeg
4EED6506-EF23-470D-B3BD-064BA64B5F75.jpeg

Ik heb er ook al 2 jaar 1 op de motor zitten, eerst op mijn R1200RT nu op de R1250GS…

je merkt er niets van…

Als de motor op de bock staat en het slot zit er op, krijg je de motor niet van de bok af… (of je moet wieltjes onder het vooorwiel zetten).

Ik ben een tevreden gebruiker…

Henk7777

Maar voor welk probleem is dit slot eigenlijk een oplossing?

Koffers en vakjes genoeg om een schijfremslot in op te bergen.
Voor een racer een uitkomst, maar voor een RT ??

Er is ook geen probleem. Het was gewoon een vraag!

Opgelost dan.

Als we hier alleen maar problemen mogen oplossen, wordt het wel een saai forum!

Misschien dat we de financiële kant hiervan als probleem kunnen beschouwen? _001

Een schijfremslot is toch best zwaar en die monteer je niet als je “even” een winkel in loopt of ergens een bakkie gaat doen…

Een roadlock wel… de pen zet je er even snel in … en haal je er ook snel weer uit…

Gemak dient de mens…

Henk7777

Henk, dat het op een GS een oplossing is, dat snap ik.

Ennuh, ook als ik een bakkie ga doen, zet ik het slot er op. En dat doe ik consequent.
Kleine moeite.

OK,
hartelijk dank voor de reacties. De Roadlok staat inmiddels op het wensenlijstje en is inmiddels bij/via mijn dealer besteld! Kan deze bij de aflevering van de nieuwe motorfiets meteen gemonteerd worden!

Tot 9 maanden geleden had ik een R1200RT en daar zat dit slot ook al op…

Het werkt gewoon erg makkelijk, of je nu een RT hebt of een GS maakt geen verschil…

Henk

Tja,Henk, ik had niet anders verwacht van je.

Geen probleem hoor, ik blijf lekker mijn schijfremslot onderbinden en koop van de uitgespaarde centen een paar koppen koffie extra.

Helaas is het met de LC uitvoering het riante opbergvak in de kuip komen te vervallen. (ik denk ivm radiator/koeling)
Er zijn nog maar 2 kleine vakjes beschikbaar, waar nauwelijks een smartphone in past.
Dus voor de LC rijder is het zeker een oplossing. Slot aan de remklauw en de afsluitpen in een vd (te) kleine kuipvakjes.

Wat ik mij afvraag.
Is het slot “uitwisselbaar” qua montage op meerdere BMW-modellen?
Bijv. tussen de RT11x0, de RT12x0 en de verschillende GS,en.

Ik heb inderdaad vorig jaar de vraag omhoog gegooid omdat ik dat irritante kettingslot wat ik meesjouw beu ben. De Roadlok vind ik een elegante oplossing, maar ontdekte die pas nadat ik twee Abus Granit schijfremsloten had gekocht voor mijn RT en de F van mijn vrouw…
De Roadlok staat nog steeds op de verlanglijst…