Help, ik ben bezig een R1100RT weer rijklaar te krijgen. Ik heb de motor als klusproject gekocht. Meeste gebreken zijn verholpen. Er is echter een nieuw probleem opgedoken. De voorrichting aanwijzers doen niets meer. Diverse corrosie van stekerverbindingen is reeds verwijderd. Het signaal van de achterlichten met een losse kabel naar voren gebracht en dan werken de lampen. Geen massa probleem dus. Zou het aan de knipperlicht automaat kunnen liggen? Ik hoop dat er een ervaringsdeskundige is die me verder kan helpen😁groet, Jurgen
Het kan zeker niet aan de automaat liggen. De 3 lampen van links en de 3 lampen van rechts zitten met elkaar verbonden.
Om te weten waar de (blauwe draad met een rood streepje en de blauwe draad met een zwart streepje) onderbroken zijn is het even belangrijk wat er wel of niet werkt.
De automaat zit in de zekeringen kast. Vanaf hier gaan de draden naar voren die gesplitst wordt in het knipperlicht en het lampje in het dashboard.
Als die beide werken verwacht ik dat er dan (toevallig??) 2 draden onder de automaat zijn los genomen of los zitten.
Als verder alles achter wel werkt (rem en verlichting) dan blijft die plaats over.
Ik dacht niet dat er nog een plug zat tussen achter unit en de draadboom.
Isaac, bedankt voor je reactie. Storing gevonden🎉. Het bleek na lang zoeken toch in de fittingen van de knipperlichten voor te zitten. Ben nu bezig om alle steker verbindingen nog beter van corrosie te ontdoen. Dat is een lastig werkje omdat je met geen enkel stuk(je) gereedschap erbij kan. Iemand nog tips?
Wanneer je de binnenkant van de voorkuip loshaalt, dan kun je er “Relatief” makkelijk bij.
Een stuk of 8 à 10 inbus-schroeven, vergeet die achter de spiegels niet en ze hebben niet allemaal dezelfde lengte, dus maak notities of prik ze op volgorde in een stuk karton.