Ik begrijp dat je een probleem hebt met het starten van je RT. Het wordt op ons echter bijzonder gewaardeerd wanneer je als nieuw forumlid bij een eerste posting even voorstelt in het volgende topic: https://www.bmwrtforum.nl/forum/viewforum.php?f=43. Alvast bedankt voor de genomen moeite.
Ik hoop dat dit probleem (ook via dit topic) spoedig tot het verleden zal behoren en je weer met plezier kunt rijden op je BMW.
Je geeft aan start niet meer. Iets verder begrijp ik dat deze wel start maar niet aan wil slaan. Dat zijn 2 verschillende dingen.
Als deze wel de motor rond draait is er genoeg stroom (accu is goed) en werkt de start motor ook. Anders draait deze niet of zeer slecht.
Dan zou je het moeten zoeken in de ontsteking of vermoedelijk waarschijnlijker in de brandstof toevoer.
Hoe gedetailleerder je het probleem omschrijft hoe gerichter je een antwoord kan verwachten.
Als hij ronddraait zijn de accu en startmotor in orde. Wat er dan overblijft is de ontsteking of benzine toevoer.
Om de ontsteking te controleren kan je simpelweg kijken of de bougies vonken.
Zo ja, heb je een brandstof probleem. Zo nee, kan je je gaan verdiepen in de aansturing van de bobines.
Gr.Leo
Zijstandaard goed in ? Noodstop rechterstuurhelft mooi in t midden? Deze beide zorgen ervoor dat je niet kan starten, is eenvoudigste controle.
Daarnaast heeft benzine motor 4 dingen nodig, lucht, brandstof, onsteking en compressie.
Bij contact aan , draait de benzinepomp enkele seconden? Ja / nee
Bougies eruit en vonken ze als je deze tegen t blok houd tijdens starten? Ja / nee
Als bougies eruit zijn, houd je vinger voor / in t gat, voel je de motor blazen? Ja / nee
Dit zijn de eenvoudigste controles, aan de hand van de resultaten kan je ( wij meedenkend) verder zoeken in een bepaalde richting. Maar eerst controleren of jiffy en stop knop juist staan, anders gaat hij nooit niet aan…
Nee hoor, ik had enkel verwacht bericht te krijgen van reacties…
Als ik de het contact aandraai hoor ik de benzinepomp zoemen, als ik de bougies tegen de motorblok hou zie ik ze vonken… Als ik probeer te starten ruik ik ook de benzine, daarom zelfs niet ter hoogte van de uitlaat…
TIP Jesse: probeer na een posting iets vlotter te reageren. Ik kan en wil natuurlijk niet in je agenda kijken, maar jouw topic dateert van bijna twee maanden geleden. Je ziet dat er vrijwel direct daarna reacties komen. Dan wordt het stil en verwacht men dat jij komt met een reactie. Uiteindelijk wil men een vlotte uitwisseling van de (hulp) info voor het (mogelijk) oplossen van jouw probleem . . .
Ja iets korter op de bal spelen, hoeven we niet terug te gaan zoeken waar ging het alweer over. Dank Eilert. Basisvoorwaarden motor lijken ok, klepdeksels los en controle of kleptrein normaal werkt / compressie meten zou mijn volgende stap zijn. Je had wel nieuwe benzine getankt mag ik hopen na al die tijd stilstaan?
Jongens, lezen!!
Jesse schrijft toch duidelijk dat hij bericht - bijv. een e-mail - had verwacht, als er reacties op zijn post kwamen . Blijkbaar ontvangt hij die niet.
@Jesse: gewoon iets vaker dit Forum bezoeken en checken op jouw berichten of nieuwe berichten.
Ik sluit overigens niet uit dat de hallgever het probleem zou kunnen zijn
Het lezen gaat mij nog steeds goed af. Maak je geen zorgen . . .
Het is op een forum gebruikelijk om bij een posting na verloop van tijd als topic starter een reactie of terugkoppeling te geven. Dat is (blijkbaar) met reden niet gebeurd. Verder geef je zelf de TIP die ik al had gegeven.