Enkele weken geleden heb ik mijn accu vervangen van de R850R
Daarna starten, en lopen
Nu, enkele weken later start de motor niet meer, dus voor de zekerheid maar een weekje aan de lader gehangen,
De motor draait goed rond maar slaat niet aan.
Dodemansknop staat goed, hij staat in neutraal, en de jiffy is ingeklapt.
Bovendien denk ik dat hij in deze gevallen helemaal niks doet en dus niet rond draait, en de situatie verschilt niets van die met de laatste keer starten na de accu wissel.
Ff geen idee wat het zou kunnen zijn
Als iemand nog suggesties heeft graag
Er zit duidelijk verschil in niet starten of niet aanslaan. Niet starten is dat deze niets doet en niet aanslaan is dat deze wel de motor goed ronddraait.
Wat betreft de jiffy en dodemans knop klopt het dat dan ook de startmotor niet kan werken. Dat is ook van toepassing als de motor in een versnelling zou staan en de koppeling niet wordt ingetrokken. Veiligheden die bij jou dus duidelijk wel werken.
Wat blijft er dan over. Of de motor krijgt geen brandstof of de vonk ontbreekt. Of de brandstof afwezig is kan je eigenlijk al een beetje beoordelen als je het kontakt aan zet. Dan zou de pomp even bij moeten komen om de druk op te bouwen. Of deze vonkt is te testen door een andere bougie even in 1 van de 2 bougie doppen te duwen en de bougie zelf tegen massa te houden. Met het starten moet deze dan bij iedere omwenteling een vonk produceren. Afhankelijk van wat hier de uitslag van is kan je weer verder zoeken in een richting die niet goed gaat.
Hij heeft na de accuwissel gestart en gelopen.
Ik dacht nog even aan de slangen van de benzinetoevoer dat die dichtgeknepen zijn na het laten zakken van de tank op zijn plaats.
Deze moet bij de 850 R omhoog om bij de accu te kunnen.
Aan de andere kant : waarom heeft hij dan eerst wel gewoon gelopen
Stekker van de pomp los gekomen?
Maar zoals al geschreven werd; zoeken en oorzaken uitsluiten. Vonk of brandstof?
Ik heb het inmiddels opgelost.
Ik zag net het antwoord van Nout, en die zat er goed bij.
Inderdaad was door het liften van de tank de stroomvoorziening wat losgeraakt van de brandstofpomp.
Niet helemaal, maar voldoende om de pomp niet meer te laten werken.
Ik kon het niet hebben dat ie het niet deed en omdat ik toch altijd vroeg op ben, de motor al vroeg buiten gezet en contact aan.
Toen pas hoorde ik dat de pomp niet draaide.
Toen maar direct aan het sleutelen geslagen met als resultaat dat de boel weer netjes loopt.
De reden dat ik niet naar de pomp luisterde was omdat hij na de accuwissel nog gelopen had .
Een complete restauratie doen aan een BMW van 69 jaar oud, en dan dit niet kunnen oplossen ?
Dat was mijn eer te na
Ergens wel logisch dat je de pomp in eerste instantie uitsloot. De resterende brandstof liet de motor nog even draaien.
Mooi dat ie weer loopt!
En … 1 + 1 = 2
Tank gelicht → doet het niet meer. Waar kan het mis mee gaan als je een tank licht? Slangen en snoertjes. Losse slang merk je wel aan de plas benzine bij je standaard, dus eerste verdachte is stroom …
Gewoon basis rekenen
Aansluitend op dit onderwerp:
Met het aansluiten van een nieuwe remleiding en de ontluchtingstoestand van het ABS is de tank er af geweest.
Ik heb de motor naar huis kunnen rijden. Er viel mij een enorme benzinestank op, dat heb ik eerder aan de hand gehad dus controleerde direct de snelkoppelingen. En ja hoor, er was er een aan het lekken.
Snel uit elkaar getrokken en een nieuw ringetje 8mm. opgezocht.
MAAR met het snel losklikken of het terugplaatsen van het ringetje of het in elkaar klikken is er iets misgegaan.
Hij startte niet meer, wel ronddraaien, een beetje op benzine reageren maar vooral niet aanslaan. Met de informatie van de BMW dealer kon ik al helemaal niets beginnen dus alle stappen nagelopen.
En toen viel mij iets op, het hoedje van de gaskabel stond op het metalen busje in plaats van dat het er in zat.
Nu startte hij wel …
Dus na werkzaamheden waarbij de tank er af gaat, controleer de elektrisch verbinding, de snelkoppelingen op lekkage en de rechter gaskabel!