Ik heb sinds gisteren het volgende probleem. Ik wilde met de vrouw ff een rondje doen dus heb ik de esa op passagier gezet hierbij moet de motor dus draaien. Dit was geen probleem…heb de motor weer uit gezet na de wijziging van de esa naar passagier. Kwartiertje later toen de vrouw eindelijk zo ver was om mee te gaan( ) starte de motor niet meer. Dacht aan een lege accu want de startmotor draaide niet rond. Vlug aan de lader gelegd maar dit gaf geen oplossing…de auto er naast gezet om via de accu van de auto te starten gaf ook geen soelaas. De motor aan de (druppel)lader laten staan vannacht en vanochtend vol goede moed opnieuw geprobeerd. Maar helaas…de startmotor draait 1 x rond de motor pruttelt een beetje maar slaat niet aan daarna een luide tik onder de buddy vandaan als ik probeer te starten de startmotor draait hierbij niet rond. Motormanagment lampje brand en kreeg plotseling de melding EWS op het scherm.
Iemand bekend met dit probleem? kan er op het forum niks over vinden of ik kijk er over heen
Het kan nog steeds de accu zijn, een defecte accu, net voldoende puf om de startmotor een keer rond te trekken en dan leeg. Het tikken dat je hoort kan het startrelais zijn,
Het EWS geeft aan dat je motor geen sleutel herkent en dus niet start. Maar dat is waarschijnlijk een bijverschijnsel bij de storing die je hebt, een defecte accu of een defecte startmotor.
even een update…de motor aan de druppel lader laten staan…laat in de middag toch nog een keertje proberen…de motor pruttelde een beetje tijdens het starten…beetje gas gegeven en voila hij deed het weer. Gelijk maar een rondje gereden en de motor deed geen slag verkeerd. Weer thuis gekomen de motor uit gezet…een half uurtje gewacht opnieuw gestart en hij deed het gewoon geen enkel probleem.
Dus wat nu precies het probleem is geweest blijft een mysterie.
In ieder geval bedankt voor het meedenken mocht het probleem zich weer voordoen laat ik de motor wel ophalen om in zijn geheel na te laten kijken want dit soort problemen gaan boven mijn pet.