Hallo collega RT rijders,
Bij koude motor maakt mijn Dynamo een vervelend geluid. Uit eerder onderzoek lijkt het zo te zijn dat het lager van de Dynamo dit geluid maakt. Als hij warm wordt is het over. Nu heb ik al een keer een 2e hands dynamo weten te bemachtigen alleen heb ik al een half jaar tegen de klus opgezien omdat dan de gevoelige ABS unit eraf moet.
Nu wil het geval dat mijn hele motor toch uit elkaar ligt omdat ik mijn koppeling moet vervangen. Het bekende versleten tand as probleem.
Wat ik toen zat te bedenken dat het mogelijk zou moeten zijn om de verbindingsframebuis aan de linker kant van de motor, die van het balhoofd frame naar het achter frame loopt, te verwijderen. Als ik dan de kabelboom wat aan de kant druk zou het volgens mij mogelijk moeten zijn om de Dynamo via die weg te verwijderen zonder de ABS unit weg te halen. De ECU moet dan wel even weggehaald. Mijn vraag is of iemand wel eens de Dynamo vervangen heeft van een R1100 of R1150 zonder de ABS unit weg te halen. Mogelijk via de methode die ik bedacht heb.
Met vriendelijke groet,
Jeroen