Past een topkoffer van een K1200S op een R850RT?

Hallo,

Ik ben op zoek naar een topkoffer voor mijn 850RT uit 2002. Nu heb ik er eentje op het oog die van een K1200S afkomt.
Iemand enig idee of dat gaat passen?

Met vriendelijke groet,

Andre Konijnendijk.

Zeer waarschijnlijk gaat dat niet passen. Ik kan trouwens in de BMW parts catalogus geen topkoffer voor de K1200S vinden, alleen ‘softbags’…

Ik kon hem ook al niet vinden, maar herhaal eigenlijk alleen wat er in de advertentie van Marktplaats vermeld wordt

Ik denk dat ik de advertentie heb gevonden, is het deze? :
https://link.marktplaats.nl/m1418938042

Op de foto’s zit de topkoffer niet op een K1200S maar een R1100RT of R1150RT. Dan zou het moeten passen.
Ik zou contact opnemen met de adverteerder, en even checken of de advertentietekst wel klopt…

Frank,

Ik denk dat je gelijk hebt, ik had al een klein vermoeden, maar dat wordt nu wel bevestigd.

Bedankt voor het meedenken.

Die had ik ook gezien, ik was ook geïnteresseerd

Deze koffer zag ik gisteren staan voor €150; hij ziet er nog redelijk netjes uit.

Nieuw heb er destijds ruim Dfl 600.- voor betaald (ja ja in guldens :smiley: ) en heb hem nog steeds op de R11X0RT nr 3, de zijkoffers waren standaard, de topkoffer was een extra.

Ik denk dat er een tikfoutje in de advertentie zit. De koffer hoort bij de R1100/850 RT en de R1100/1150 RS voor zover die een kofferdrager met subframe hadden. De K1200S had geen topkoffer voor zover ik weet. De K1200RS wel, maar dat was een kleinere.

Op de foto’s in de advertentie zie je ook de kont van een RT. Een 1100 of 1150.
Wel apart. Als het je eigen brommer is, dan is het wel apart om k1200s als titel te kiezen.

De topkoffer waar topic-starter André Konijnendijk op doelt (via MP) is inderdaad de (toen optionele) originele koffer voor de 850/1100/1150RT. De stickers en de ruggesteun bij het aangeboden model zijn niet origineel. Er kan wel een ruggesteun op maar de BMW ruggesteun is veel dunner dan als op de foto getoond.

Ik betaalde voor een nieuwe topkoffer in 2012 ruim 300 euro bij de dealer. Het originele ruggensteuntje kostte ongeveer 50 euro extra.

Tweedehands gaan de topkoffers (uiteraard afhankelijk van de staat) meestal tussen de 150 en 250 euro van de hand.

Zo’n zelfde koffer kocht ik in 2010 bij “De Hobbyist” voor € 300,- (afgerond omgerekend dus fl 660,- 8)_ voor de -1100- . Daar kwam het slot nog bij (€ 20,-) en een identieke, zoals op de foto, ruggensteun van € 50,-. De originele ruggensteun werd me ontraden omdat die minder comfortabel zou zijn.