overspuiten R 1150 RT

Hoi Allemaal,
Ben nieuw op het forum. Ben aan het kijken naar een R1150RT. Heb er een gevonden die technisch in goede staat is maar…
De blauwe kleur is het niet.
De lak heeft nogal wat te verduren gehad.

Hoe complex is het om een 1150RT te ontdoen van al zijn kuipdelen zodat ik ze kan laten overspuiten ?
Zijn het alleen uren of heb ook nog speciaal gereedschap nodig ?

Groet,
Paul

Hallo Paul,

met hulp van veel geduld en goed kijken is het heel goed mogelijk om de kuip van de 1150 zelf te demonteren.
Na enige oefening kan dat binnen het halve uur.
Speciaal gereedschap is niet nodig, alles zit vast met dezelfde maat torx-boutjes, misschien dat de 2 boutjes voor in de luchtinlaat afwijken, dat weet ik niet zeker.
Daarbij zal er ook bij jou in de buurt beslist een forumlid wonen die je op weg kan helpen als je de kuip de 1e keer demonteert.
In het leven van een RT gaat de kuip er nogal wat keren van af voor onderhoud, dus over die constructie is best wel even nagedacht.

Succes,
Aad

Het zijn inderdaad allemaal dezelfde Torx boutjes en heel moeilijk is het niet; de eerste keer ben je aan het klooien, maar als je het eenmaal een keer gedaan hebt, ken je het truukje. :wink:

Tips:

  • Er zitten er ook een paar boutjes verborgen achter de spiegels (spiegels zitten geklemd, dus die kun je eraf klikken).
  • Neem een stuk karton of (verpakkings) piepschuim, teken daar de contouren op van voor-, linker- en rechterkuip op en steek de boutjes op dezelfde plek in het karton/schuim; niet alle boutjes zijn namelijk even lang en zo voorkom je dat je achteraf niet meer weet welke boutje waar zat

Goede tip er van uit gegaan dat de vorige eigenaren dat ook gedaan hebben :wink: . Veel maakt het niet zolang je bij de remcilinder achter maar een middellange gebruikt en boven op de tank 6 korte en bij het bagagebakje links ook 2 middellange.

Ere wie ere toekomt, het was Beemer-Tycoons van wie ik die tip kreeg. :wink: