Goedendag allen,
Net nieuw hier. En mijn RT moet nog worden geleverd.
Gisteren de beslissing genomen en een R1100RT aangeschaft. Rood/bruin met 37k op de teller.
Het wordt mijn 5e motor. In volgorde;
Begonnen op een MZ ETZ 251; het had z’n charme.
K75RT (25k per jaar) prima solo, maar met passagier werd i klem gedrukt in de kuip
R1100GS, want een verbetering t.o.v. de K. Helemaal weg van het karakter… en de koningin achterop die lekker tussen de koffers zat.
R1150GS, nog weer een stukje beter? Ach de 1100 vond ik beter bestand tegen buiten slapen. de 1150 stond lang stil de laatste tijd. Wat een roestbak… doodzonde en teleurstellend in kwaliteit vond ik dat.
Erbij nog een Kymco Xciting, wel weer de vrijheid op twee wielen, maar het is het net voor mij…
Nog even gedacht om nostalgisch te tuffen op een Royal Enfield (ach wat rijd het leuk, maar je bent wel heel erg defensief aan het rijden en als je van een Kymco met drie schijven even overstapt merk je hoe traag een RE remt…
En aangezien we toch veel met twee rijden is een RE niet handig als eerste motor.
Liep toevallig teen een R1100RT aan en die komt deze week… Even een rondje mee gereden en man wat lekker weer een werkende boxer, voldoende power en lekker comfortabel.
Ik woon in Hoorn, dus voldoende leuke toerwegen in d omgeving. En de snelweg kan dus ook met gemak…
Vriendlijke groet,
Sipke