Help! Ik heb een BMW R1200RT bouwjaar 2005. Ik heb sindskort wat problemen 1e probleem, als ik van de ene versnelling naar de ander ga en ik trek hem helemaal open, dan hapert hij, maakt niet uit welke versnelling. 2e probleem is dat hij heel vaak na dat ik gereden heb en ik kom aan bij een stoplicht of ik schakel terug naar 1 dan valt hij uit niet altijd, maar wel vaak. 3e probleem is dat de radio ook mee hapert als ik stil sta en de motor draaiend blijft. en het 4e probleem is dat ik de olie pijl uitroepteken krijg terwijl de olie wel op peil is. Vorige jaar grote beurt gehad en ik heb amper 5 k ermee gereden. Net een hele nieuwe accu erin gezet van Exide gel 12-19 maar dat heeft niets geholpen. Iemand een idee hoe dit allemaal komt? Hij is uitgelezen, maar niets aan de hand…
Hartelijke dank alvast en be safe met al het Corona!!
Lijkt me een ontstekingsprobleem: je hebt 4 bobines, laagspannings kabels naar die bobines. Ik heb meerdere keren gehad bij mijn R1150RT dat er een pinbobine defect was, wat jij beschrijft aan gedrag komt mij bekend voor …
Zijn alle klachten ongeveer tegelijk ontstaan? Het zou een voedingsprobleem kunnen zijn, voor een paar van je klachten. Een massakabel die slecht contact maakt bijvoorbeeld. Dat kan misschien verklaren dat je radio problemen geeft, en dat een oliepeil onjuist gedetecteerd wordt.
Ik zal dit weekend kijken of ik een schema van deze motor heb. Misschien is daar wat uit af te leiden.
Je hebt 4 bobines en 4 bougies om het gemakkelijk te maken.
In theorie een prima oplossing, ware het niet dat als er een af en toen wat storing geeft het
lastig zoeken is naar de oorzaak.
Mijn onlangs aangeschafte R1200RT 2010 heeft ook af en toe de neiging even te hikken/af te slaan.
Ook merk ik bij hard optrekken dat hij soms even inhoud.
Nou gaat hij volgende week wel naar RECO voor groot onderhoud, waarbij ik deze klacht ook zal melden.
Ben wel benieuwd wat daar uit gaat komen.
Ik denk zelf ook aan een bobine die niet helemaal lekker is.
De pest van die apparaten is dat ze vaak een onregelmatig (intermittent) storingspatroon laten zien.
Ga je ze meten lijkt alles ok, maar temperatuur, vochtigheid etc. kan dat beeld veranderen.
Ik vind alleen die bobines wel erg belachelijk duur, anders zou ik ze preventief allemaal vervangen net als
de bougies.
Dus even afwachten hoe hij terugkomt van RECO en dan laat ik het hier ook nog wel even weten.
Dank voor je bericht ik. Ik heb er maar twee bobines kunnen vinden, die in de blokken zitten links en rechts, ik ben benieuwd waar de ander twee zitten.