Ik ben Con, 50 jaar en woonachtig in M_Limburg. Ooit begonnen op shoppers (Vulcan 750 en Shadow VT1100) ben ik 4 jaar geleden overgestapt naar een FJR. Die won het voor mij van de RT en de PAN. Dat is natuurlijk NIET de reden dat ik nu hier heb aangemeld;-) Die reden is dat ik mij op de FJR ondanks veel aanpassingen toch niet helemaal Happy voel. Te sportief denk ik, en te zwaar. Ik ben dus vooral op zoek naar iets lichters. Een RT is niet echt lichter natuurlijk en sinds de 1200 vind ik die ook echt teveel maatje slagschip, net als de PAN. Maar de BMW R1200R trok wel mijn aandacht! Naked zoals mijn shoppers vroeger, en een flink pak minder kilo’s op de weg! En modern qua techniek. Na een paar uren fervent zoeken naar fora en groepen, blijkt daar echter bar weinig info over te vinden, en géén specifieke gebruikersgroepen van te zijn. Deze RT groep is het enige wat in de buurt komt
Dus zeg het maar: is hier voldoende informatie te vinden over R1200R motoren? Mag ik daarmee blijven? Qua technische info zal er niet heel veel anders zijn dan aan een RT denk ik. Ik ga na de vakantie eens proefrijden op een R1200R, ben wel alvast reuze benieuwd!