Monaco: heen via de 'Route Napoleon', terug via de 'Route Des Grandes Alpes'.

Ik wilde je net het banknummer vragen om je wat op weg te helpen met een setje banden ipv één zûnige band, tot het moment dat je de autotrein bij een dergelijke reis overweegt. Alle reden om de sponsoring te heroverwegen… :smiley:
Nam zelf door de weggeremde Michelin Pilot Road 4 voorband een nieuwe set Road 5, wat een wereld van verschil geeft in weggedrag. Gelukkig maar, het kost ook wel wat. Overigens geeft bijna elke nieuwe band een wereld van verschil tov het afgesleten vorige exemplaar.

Je veronderstelling van de vele voorbereidende kilometers klopt helemaal.
Om in echt bergachtig gebied te komen, de echte toppers te bereiken, zal er eerst enige afstand afgelegd moeten worden. Met de gehanteerde planning lukt het om zoveel toppers te bezoeken tov de totale afgelegde afstand. Dat is altijd een leuke winterpuzzel, waarbij het genieten al begint voor de eerste meter rijden wordt ingezet. _004

Ik keek op voorhand - zij het heel kort - naar de verschillende autotreinen. Het is een prima optie, maar minder voor mij en niet alleen vanwege de aanzienlijke kosten. Omdat je de autotrein benoemt en het ook een overweging was, heb ik het meteen even verwerkt - met een motivering waarom de optie niet tot een kaartje leidde - in het slotwoord van het reisverhaal