Natuurlijk allemaal heel fijn en mooi zo’n nieuwe 1250 RT!
Maar… waarom zijn er mensen die een radio willen op de motor?
We zetten een helm op en kiezen daarbij voor kwaliteit en zorgen ervoor dat het een "stille’ is met weinig lawaai en windgeruis.
Daarnaast gebruiken we oordoppen, gewone of op maat gemaakt. We willen immers niet vroegtijdig doof worden, toch?
Vervolgens gaan we rijden (een geweldig geluid uit die 1250 motor, ik heb er ook een) en gaan we de radio zo hard aanzetten dat hij boven het geluid van de motor, oordoppen en helm uit komt???
Het komt op mij over alsof je in de auto zit en naar de muziek aan het luisteren bent met oordoppen in en de raampjes open…
In verschillende Vlaamse plaatsen noemen ze automobilisten “rijdende Discobars” en worden er bekeuringen voor uitgeschreven.
Jij ervaart dit als muziek maar de buurt waar je doorheen rijdt als overlast en valt in dezelfde categorie als open uitlaten en hoog in toeren doortrekken. Ik weet niet hoe het met jullie is maar ik zit niet te wachten op een langsrijdende motor met de “vogeltjesdans” op volume 10.
Is het niet handiger om via Bluetooth naar je muziek te luisteren? Je hoort het beter en het geeft geen overlast voor anderen.
Ik luister zelf iedere dag naar muziek voor mijn plezier en niet voor de overlast voor anderen.