Eergisteren trok ik vrij hard op en tussen vier en vijf liep ineens het toerental onbelast op waarna hij binnen 1 seconde toch in vijf schoot en gelijk een stap opzij maakte door spinnend achterwiel.
Heeft iemand van jullie dit ook wel eens meegemaakt?
Ben altijd japanners en italianen gewend geweest, misschien schakel ik niet nadrukkelijk genoeg.
Maar was wel even schrikken
Hierna schakelde hij weer vlekkeloos.
Als dit de enige keer is dat dit gebeurt dan zou ik mij geen zorgen maken. Een bmw bak moet, m.i., fors in zijn versnelling gezet worden, dan schakel je nooit mis.
Wat ik doe is, tijdens opschakelen, koppeling een klein beetje inknijpen en meteen schakelen. Terugschakelen hetzelfde maar dan, gelijktijdig met inknijpen vd koppeling, snel tussengas geven en terugschakelen, altijd goed.
Misschakelen gebeurt alleen als de concentratie wat minder wordt.
Bedankt voor jullie reacties, vandaag ook nog even op mijn kleine Honda en de BMW gereden.
De Honda glijd als boter door de versnellingen en de BMW heeft een stevigere aanpak nodig, het is nog even wennen ik heb de BMW nog niet zo lang.
Ik zal me er ook geen zorgen over maken verder.
Wel is het zo dat ik nog nooit zo tevreden ben geweest met een motor als met deze 1200RT, dit is echt motorrijden 2.0.
Zet enige druk met je voet tegen het versnellingspedaal. Dit doe je voordat je gaat schakelen. Dan de koppeling in en je tikt ‘em er zo in. En eenmaal gewend schakel je soepel en moeiteloos door alle versnellingen. De BMW “klak” hoor er bij. Komt goed man!
Klopt! Ik heb dit nog wel es van z’n 1 naar 2. Niet goed doorschakelen en staat ie weer in de neutraal stand. Kwestie van ff goed de voet eronder en doordrukken.