Hallo mede-RT-enthousiastelingen! Mijn naam is Michiel. Ik ben 39 jaar. Ik woon in Groningen en werk als kinderradioloog in het UMCG. Sinds twee weken ben ik in het bezit van een blauwe R1250RT uit 2021. Hiervoor had ik een rode BMW S1000R uit 2017. Ik geniet erg van het comfort van de RT aangezien ik ook in de winter zoveel mogelijk rijd, maar ook qua sportiviteit doet hij wat mij betreft niet onder voor de S1000R. De S1000R was veel sneller bij hoge toeren en hoogst illegale snelheden (bv 100-200 km/u), maar door het grotere koppel is de RT in real life omstandigheden pittiger / indrukwekkender. Het gave boxergeluid draagt daaraan bij. Rijdend voelt de RT nauwelijks zwaarder en zelfs wendbaarder dan de S1000R, echt top! Ik ga op de fiets naar werk en gebruik de motor alleen recreatief.
Hallo Michiel,
Van harte welkom op ons en bedankt voor je intro.
Gefeliciteerd met de aanschaf van een . Een super fijne tourmotor en idd met veel comfort en uitstekende rijeigenschappen. Het zal zeker een verschil zijn met de meer uitgeklede sportieve S1000R. En ja, dat boxer motorblok met een laag zwaartepunt van waaruit feitelijk de gehele motorfiets is opgebouwd is ook een duidelijk verschil.
Geniet ook recreatief van je RT en voel je vooral snel thuis op ons unieke forum!
Eilert
Dag Michiel, van harte welkom op dit prachtige forum!!! Heel veel plezier met je R1250RT en het forum.