Zo, verleden week ook de Roadtec 01 SE laten monteren. (voor- en achterband).
Eerste indruk → ze voelen hetzelfde aan als de Pirelli Angel GT 2 toen ze nieuw waren
Tweede indruk (na ongeveer 600 kilometer) → alleen nog in droog weer gereden, en dat gaat prima, gevoel is hetzelfde als de GT 2’s die ik had, en dat was goed. Dus even afwachten hoe ze in de regen presteren en t.z.t hoe het gaat als de band gaat slijten.
Altijd goed om te horen dat mensen tevreden zijn over hun aankoop.
Wat me opvalt is dat deze banden heel veel profiel hebben, ik heb zelf Continental Trailattack 3, bedoeld voor weg en heel licht offroad (gravel of zo) en die hebben veel minder profiel.
Zo uit mijn eigen denkwereld zou ik verwachten dat het gedrag van de Metzeler bij nat weer toch een maat beter moet zijn door betere waterafvoer, terwijl het gedrag van de Conti’s al heel goed is in de regen.
Het zou mij geweldig lijken om eens tijdens zo’n vergelijkingstest mee te rijden en de verschillen te ervaren, of misschien wel niet te ervaren omdat ze zo klein zijn dat ik als gewone motorrijder ze niet eens opmerk.
Van wat ik mij heb laten vertellen is het profiel bij motorbanden met name bedoeld om te zorgen dat de banden snel opwarmen en dat de functie waterafvoer slechts beperkt is vanwege het kleine contactoppervlak met de weg. (dit i.t.t. autobanden).
Zo’n vergelijkingstest lijkt me ook wel leuk, maar je zou dan hetzelfde traject met eenzelfde type motor onder dezelfde omstandigheden moeten rijden, en daarnaast ook de grens durven op te zoeken… blijft denk ik voorbehouden aan de pers …
Zo’n vergelijkingstest lijkt me ook wel leuk, maar je zou dan hetzelfde traject met eenzelfde type motor onder dezelfde omstandigheden moeten rijden, en daarnaast ook de grens durven op te zoeken.
Dat is precies zoals ik me dat voorstel, een hele rits wielen met verschillende banden erom, zodat er redelijk snel gewisseld kan worden, en dan gewoon op mijn eigen motor, daar weet ik de grens wel aardig van, hoewel dat natuurlijk gaat veranderen met andere banden eronder.
En uiteraard niet op mijn kosten , sponsor zoeken dus, of bij een motortijdschrift gaan werken…
Dan kun je ook eens ervaren wat er gebeurt als je 2 banden monteert van verschillende merken. Nu vermijdt ik dat door ze steeds samen te wisselen, beetje jammer van het laatste beetje profiel op de voorband, maar tegelijk wisselen vindt ik toch fijner dan een paar euro’s besparen.