Allen,
afgelopen zaterdag met de KPT 2019 in de regen gereden (was in de ochtend meer een NPT…). Ergens onderweg is de “uit”-stand van mijn knipperlichtschakelaar er mee opgehouden. Zo ver ik kan zien op het forum (en uit ervaring met een K1300S van mijn zoon) een veel voorlomend euvel met dit type schakelaar.
Vandaag de unit opengemaakt en de microstekkertjes er uit gehaald. Alles goed drooggeblazen met perslucht en ingespoten met WD40. Na montage bleek het euvel niet verhopen, helaas.
Ik weet dat het (haast?) niet te doen is om te werken aan deze units en dat in zijn geheel vervangen de enige remedie lijkt te zijn. Maar ook dat dit een dure grap kan worden.
Nu mijn eigenlijke vraag: in hoeverre is het inderdaad de knoppendoos in het linker stuurdeel die het probleem is? Kan het bijvoorbeeld ook in een connectordoos “ergens” onder de tank zitten?
Het gaat om een R1200RT uit 2010 met de separate vloeistofhouders op het stuur (en verder alle toeters en bellen erop…).
Uitzetten onderweg gaat natuurlijk uit zichzelf na 300 m of zoveel seconden rijden of, voor nood, even de alarmlichten aan- en weer uitzetten. Maar simpel het knopje indrukken is toch wel wenselijk op zijn tijd.