Kleur van de motor achterhalen

Hallo Allemaal,

Hoe kom ik erachter wat de kleur is van mijn (ex. overheidsfiets) motor? Wil een topkofferdeksel laten spuiten. En is dat op een of andere manier te vertalen naar een code voor de spuiter en/of ral kleur ofzo?

Bedankt alvast!

Groet,

Sijmen

Bij oudere (R1100 - R1150) weet ik dat de kleurcode op het deksel van de zekeringkast onder de buddyseat staat, of dat ook bij (R1200) RT-P’s zo is, durf ik niet te zeggen. Op zich is het niet zo’n heel erg probleem als het er niet staat: professionele verfbedrijven hebben een spectrometer waarmee ze de exacte kleur kunnen bepalen zodat ze de correcte verf kunnen mengen.

bmw-fan gaf me een site waar ik meer informatie kon vinden over mijn motor. Hiervoor heb je de laatste 7 karakters van je VIN-nummer nodig. Bij mij stond de kleurnaam erbij. Hoe je die moet vertalen naar een RAL, daar heb ik geen idee van.

https://www.mdecoder.com

Waar wil je hem laten spuiten? Ik vraag dat omdat ik ook een topcase en zijkoffer wil laten doen en benieuwd ben wat dat bij jouw adres kost.

Idd, de meeste bedrijven hebben dit wel. Tx

Dat is gewoon je frame nummer toch? Het serienummer?

De kleur van de politiemotoren is Alpine Wit. De kleurcode is 300.

Tx MarcH,

Heb het inderdaad via die website gevonden. Alpinweiss 3
_20200302_100345.JPG

Vertalen naar een RAL kleur zal niet lukken, er zijn maar 213 RAL kleuren.
Maar elke goede spuiter kan op basis van jouw kleurnummer (en zelfs zonder) de exacte kleur maken.

Groet,
Kees

Top! Het is mij duidelijk. Gewoon even naar de spuiter gaan en laten meten wat de kleur is.

Tx weer allemaal!