Hallo allemaal,
Mijn keuze is gevallen op een hele mooie rode R 1150 RT uit 2004 met 117.500 km op de klok.
De motor is altijd dealer onderhouden en ziet er optisch en technisch super mooi uit.
Ik heb hem van een particulier gekocht.
Hij is voorzien van een orginele topkoffer en tomtom navigatie, dus verdwalen hoef ik niet meer.
Het rijden is wel even wennen vergeleken met mijn r100rt., hij gaat echt anders de bochten in maar alles moet natuurlijk wennen.
Het wennen aan het remsysteem vind ik reuze meevallen, ik had er al veel over gelezen en dan weet je waar je op moet letten met rijden en remmen, ik vind het in ieder geval de vertraging bij stevig remmen echt gigantisch.
Het schakelen moet ook wennen vergeleken met mijn r100rt, deze schakelde als een warm mes in de slappe boter maar met mijn nieuwe motor moet ik het geluidsloze schakelen nog wat beten onder de knie zien te krijgen.
De slag van het schakelpookje lijkt mij langer dat van mijn r100rt en ja de koppeling is goed hij komt goed vrij en grijpt goed aan en slipt niet in de hoogste versnellingen.
En verder rijd zo"n r1150rt als een trein, super gewoon.
Toen ik mijn r100rt wegbracht naar zijn nieuwe eigenaar had ik toch een brok in mijn keel ,want 29 jaar was hij mijn trouwe metgezel en hebben we samen heel europa doorgekruist maar ja er is een tijd van komen en een tijd van gaan.
Mvg. Leo