Rare vraag misschien maar ik heb net mijn 2014RT ingeruild voor een 2018RT met keyless ride. Ik heb maar 1 afstandbediening gekregen, is dat normaal?
In het instructie boekje lijken er 2 te staan maar is voor mij niet helemaal duidelijk…Ik heb wel een grijze plastic noodsleutel erbij gekregen.
Volgens mij is dat standaard voor BMW, 1 echte sleutel en een simpel stukje plastic met een chip. Bij mijn vorige motor is de plastic sleutel gebroken en natuur in het slot en was er niet uit te krijgen. Daarom heb ik een 2e sleutel gekocht en dat was schrikken rond de 250 euro
Ik heb bij mijn R1200GS LC keyless ook de plastic sleutel, het sleutel deel heb je alleen nodig om de buddyseat en koffers op te maken, voor het contact aan zetten hem in de spoel houden onder het achterspatbord houden zodat hij uitgelezen kan worden en de motor gestart kan worden.
"
Ik neem aan dat je op de nieuwe RT nu wel ESA hebt.
En, bevalt het t.o.v. de vorige zonder ? "
Ik helaas nog niet veel kunnen rijden, dit weekend alleen ophalen en vandaag woon/werk verkeer. De 2018 is toch weer een heel groot verschil met de 2014, had ik niet verwacht. ESA is een enorme stap vooruit. De vering van mijn “oude” LC was echt niet super en elke keer met de hand instellingen veranderen als je met passagier op stap gaat is ook gewoon niet tof! Dus al met al zeer blij met de “nieuwe”. Ook de quick shift en cruise control zijn wel hele fijne opties. Radio heb ik nu ook maar dat zegt mij niet zoveel, gebruik ik eigenlijk niet.