Inbouw Twin Horns (toeter/claxon) in RT

Hmm, klinkt alsof er al een ander model ingebouwd is. _001 Afgaande wat op diverse fora is beschreven, zijn er maar weinig die de standaard toeteRT waarderen…

Vanaf 2005 t/m 2006/2007 had de 1200RT de betere toeteRT, vaak 2, gemonteerd…

… Maar Fred heeft een R1150RT (Althans, dat zegt zijn Avatar _001). Geldt dit ook voor hem?

Volgens mijn informatie, ja, want in de “overgang” kreeg de 1e bouwjaar 1200RT de toeteRTs van de 1150RT, naar verluid vaak toen nog 2.
1x hoge toon & 1x lage toon.

Ik heb een R1200RT van 8/2006 en maar 1 mager toetertje.

Verstuurd vanaf mijn GT-I9195 met Tapatalk

Ja ik heb een rt1150 uit 2004
maar ben nu niet thuis dus kan niet kijken zondag weet ik meer.
wordt vervolgd.

fred

Ik weet niet of het uitloop-model (want dat was bouwjaar 2004) ook altijd de dubbele hoorn kreeg.
Misschien dat het ook afhankelijk is/was van lokale wetgeving van het waar de motor voor geproduceerd werd. _001

Feit is dat die 2x toeteRTs ook op de 1150RT gebruikt worden;
61 33 7 655 881 - HORN, LOW PITCH - 420HZ
61 33 7 655 882 - HORN, HIGH PITCH - 510HZ

Je kunt heel goed zien welke versie je hebt, als je in het vooronder duikt;
Naast het aantal (duh!) heeft de enkelvoudige versie een geheel open voorkant, terwijl de dubbele uitvoering een soort geluidsschelp naar de zijkant heeft.

Dag RT genoten,

Ik heb een RT1150 2004 uitvoering maar deze was voorzien van een enkele titter (want meer deed hij niet)
Ik heb deze zonder verdere problemen vervangen voor de bekende Wolo’s die parralel op de bestaande aansluiting is aangesloten.
(er is geen can-bus probleem omdat de 1150 dat niet heeft)
Dit is een _004 verbetering in geluid.

[groet] sacuL.

Goed werk Sacul. En leuk om te doen, toch?
Big RT Smile

Nix geen winterklusje, ik heb ze er gisteravond al opgeschroefd.

Een niet al te lastig klusje, en geholpen door dit draadje was het met een uurtje gepiept,

Het geluid is alleszins de moeite en de eurotjes waard.

Ronald

Ik heb de toetert vervangen door een Stebel Nautilus. Menig automobilist al een kleine hartverzakking bezorgd Big RT Smile

Voor de bevestiging heb ik ook de plek naast de oliekoeler gebruikt. Past precies!!

Zo vandaag ff onder de kuip gedoken en ff gekeken waar die herrie vandaan komt.
Na gevonden er zitten er twee onder met de vorm van een slakkenhuis.
Dus dat is de reden dat mijn vrouw klaagt over die herrie.
Zat er al onder toen ik hem kocht dus het was origineel of de vorige eigenaar heeft ze ingebouwd.

Fred

Is origineel & OEM.
Lekker laten zitten, dit zijn de betere dan de (enkelvoudige!) “verkouden eend” die BMW daarna ging monteren. :frowning:
Je vrouw heeft gelijk, die dubbele uitvoering is behoorlijk hard. _004