Ik rij de nieuwe R1250RT

reactie op het geluid: niet alleen zelf maar ook omstanders en buren hebben dit opgemerkt. Het geluid is harder als van mijn vorige 1200 van 2011.

Wel meer geluid denk ik, maar niet hinderlijk meer. In ieder geval beduidend minder dan een vorige versie met een Niet-Originele uitlaat…

Qua kilometers: tank je E10 of E5? De energetische waarde van E10 is ietsje lager dan van E5. Ik merk wel dat het gele lampje wat eerder aankomt dan bij mijn R1200RT DOHC van 2010. Qua kilometers rij ik ongeveer het zelfde op een tank (ik tank overigens BP Ultimate 98, dat is E5, met de DOHC reed ik vaker “gewone” Euro 95, maar dat was nog wel voor het hele E10 gebeuren). Ik rij die kilometers wel weer in een kortere tijd… Ja ja, ik weet het… -naughty-

Gemiddeld verbruik van de DOHC stond de laatste tijd zo’n beetje rond de 5.4 liter per 100 km. De 1250 heeft er 4.9 liter per 100 km op staan. Na het tanken (ik meen dat er een 24 liter tank op geschroefd is, analoog aan die van de DOHC) de dagtelleRT op 0 geeft, afhankelijk van hoe vlijtig ik de rechterpols heb weten te bedwingen, iets meer of iets minder dan 20 km per liter…