Hulp gevraagd bij vervangen Hallgever. -- Edit -- En gekregen. ʘ‿ʘ

Ik wil mijn hallgever preventief vervangen, maar ben absoluut niet ervaren in motor-onderhoud.
Wie wil mij helpen om het samen uit te voeren?

Wil je wel helpen maar …de R1100RT heeft standaard geen koppelingen in de benzineleidingen en aangezien de tank er af moet om bij de stekker te komen wordt het dus een behoorlijk zooitje met stinkende benzine en daar win ik de populariteitsprijs hier thuis niet mee :angry: .
Mochten er wel koppelingen op zitten dan ben je welkom ander verwijs ik je naar een goed bedrijf, bijvoorbeeld Reco hier in Breda, ben je ongeveer over 2 á 3 weken aan de beurt en als je goed plant dan kun je er misschien op wachten.

• Een van de belangrijkste dingen die je aan je eigen motor moet kunnen doen is de Tupperware kunnen verwijderen.
    Als je de Tupperware er aan de rechterkant afhaalt kun je in de buurt van de elektrische connector van de tank kijken naar de benzine leidingen of er koppelingen in zitten of dat het doorlopende slangen zijn…

We horen het wel :smiley:

Standaard heeft de 1100 daar geen koppelingen zitten. Dus ga er maar van uit dat deze er dan ook niet zitten. Als de tank bijna leeg is (het lampje net wel/niet aan) dan kan je de slangen los nemen zonder benzine verlies. Alleen komt er wat uit de slang zelf. Om de slangen los te nemen kan je de tank namelijk aan de voorzijde laag houden en aan de achterzijde voldoende optillen om bij de slangen te kunnen. Zorg wel dat je een kort stukje losse slang bezit die afgedicht is (ik gebruik een m8 boutje). Met dat blind stukje slang kan je de tank afdichten zodat je hem van de motor kan tillen en ergens neer kan zetten.

Dat wordt dus naar de motorzaak.
Dank voor het aanbod.

Benzineslangen zijn geen probleem. Ik gebruik al jaren 2 klemmen van Midlock om de slangen af te klemmen. Sluit de benzineleidingen goed af. Daarna kan je de tank, na loskoppelen benzineslangen en ontluchtings slangen, losmaken en verwijderen.

Goeie TIP! _004

Ik heb je posting even gekopieerd en er een nieuw topic van gemaakt. :wink:

https://www.bmwrtforum.nl/forum/viewtopic.php?f=1&t=14953

[groet]

Eilert
Moderator

Het vervangen van de Hallgever mag overigens ook tegen een vergoeding.

Zo wil ik ook nog de koppeling en injectoren vervangen.
Het is idee is dat ik minder geld kwijt ben dan bij een dealer of motorzaak.

Als je dan toch al het plastic hebt verwijderd lijkt het mij het meest voor de hand te liggen om dan gelijk door te pakken en de injectors en de koppeling ook te vervangen of te controleren.
Dat kan bij mij in Dordrecht waar ik in mijn garage een hefbrug heb staan met veel gereedschap en aangezien ik zelf al het onderhoud aan mijn R1150RT doe ben ik bekent met de zaken die jij aan je motor wilt vervangen.

Groeten Peter

Peter,
Ik heb je een PB gestuurd.

gr
René

Afgelopen vrijdag bij Peter geweest.

Hij heeft voor mij de koppeling vervangen ( + nieuwe koppelings-kabel), snelkoppelingen aan de benzinetank gemaakt, hallgever en nieuwe injectoren ingebouwd.
Mijn R1100RT loopt nu als een zonnetje. En de koppeling (-handle) is nu een stuk soepeler en minder zwaar.

Het was gezellig en leerzaam.

Peter, Dank hiervoor.

_004 Big RT Smile

Hoi Rene.

Ik vond het ook erg leuk en het was gezellig .
Nog vele mooie en veilige kilometers gewenst tijdens je komende vakantie naar de Dolemieten.

Groeten peter

Wat een hulpvaardige en vriendelijke mensen hier! T O P