Hoe groot ben jij en op welk stand heb je jou zadel? (r1150rt)

Rugproblemen? Heb een rugleuninkje om het doorzakken te voorkomen _004

Ik ben 1.85 en heb mijn standaard zadel in de laagste stand staan.
Ik leunde iets te ver naar voren, waardoor ik een tintelend gevoel in mijn armen kreeg. (rugslijtage?)
Heb er stuurverhogers opgezet en en werd meteen beloond door een rechtere houding en het uitblijven van de tintelingen.
Op mijn Godwing zat je ineengezakt met kromme rug, waardoor je na een uurtje last van je rug kreeg.
Ook kreeg ik daarop uiteindelijk last van die tintelingen.
Moet het nog uitproberen op een lange rit, maar ik denk dat ik geen veranderingen of aanpassingen meer hoef uit te voren.
Hoewel, misschien ooit nog eens een nieuwe zadelvulling.
Groet
Huib

1m85- 84cm inseam (33inch) benen
(net onder zes Brits Feet)
Zadel op middenste positie- daarna is het een confort zadel met een custom iets verhoogd/afgevlakt zitvlakte en nog ongeveer 2 cm erbij voor mijn Beadrider zadel cover.
Geen stuurverhoger.

Het blijft persoonlijk smaak- en bij de RTs zeker de verschillende opties probeeren…

Ik ben 1.94 en rij in de middelste stand.

Hoogste stand is voor mij prettiger (ik heb snel last van mijn knieeen bij lang zitten in die houding), maar teveel wind, ondanks mijn verhoogde gifi ruit.

Is toch erg persoonlijk. Ik ben bijna 1,90 m en rijd in de hoogste stand met standaard ruit. In middelste stand last van knieën en het lawaait blijft. Ben nog nieuw op de RT maar dat gebulder is vervelend. Misschien ga ik wat experimenteren met een andere ruit. RT en ik worden wel vrienden maar mijn K1100RS met Aeroflow scherm was een stuk comfortabeler kwa geluid.
Groet, Mark

Ik ben 185cm, 85kg en een normale beenlengte en rij op een 1200 RT LC uit 2015
Toen ik de motor net gekocht had reed ik met het zadel in de hoogste stand, sinds een maand rij ik met het zadel in de laagste stand om makkelijker met de hele voeten bij de grond te kunnen wat een veiliger gevoel geeft bij het manoeuvreren. Ik sta altijd naast de motor als ik hem van de middenbok afhaal dat is dus geen reden voor een lager stand van het zadel Om een goed zitportie te vinden ben ik daarom wel verder achterop het zadel komen te zitten en beh de ruit net iets lager gezet, door verder naar achteren te zitten veranderde het stuurgedrag ook iets (de motor lijkt wat stabieler rechtuit te lopen) maar dat vond ik eigenlijk wel prettig

Andy