Heb net nagevragen wat een Hyperpro verenset kost en het monteren van de veren op de schokbreker en is het goedkoper om ze te laten monteren in Werkendam (gewoon losse schokbrekers meenemen) dan laten verzenden en zelf een verenspanner te moeten kopen. Bij mijn gewone schokbrekers op vorige motoren deed ik het zonder verenspanner door gewoon de veer met de hand omlaag te trekken maar dat gaat bij deze monoshocks niet lukken. Ik laat ze in he voorjaar monteren. De standaard vering op een slechte weg is inderdaad echt slecht in vergelijking met mijn vorige motor( F650ST).
Als ik de veren koop kost het me 200 Euro plus verzendkosten dus is even naar Werkendam rijden net zo handig. Dan is die 10 euro per veer betalen voor het monteren ook niet veel. Anders heb ik de verzendkosten te betalenen dan zit ik al dicht bij die prijs denk ik.,
Tijdens mijn garagetijd had ik ze gewoon even onder de pers gemonteerd en bij autoveren soms onder zijbalk van hefbrug en brug laten zakken.
Het gaat zelfs met tie wraps. Maar dan heb je er wel rond de 35 tot 40 per veer nodig.
Ton