Hallo

Hallo mensen van het RT forum Big RT Smile

ik ben Martijn, net geen twintiger :smiley: meer woon in omgeving eindhoven
en voor (hoofdzakelijk) woonwerk verkeer wil ik een RT gaan kopen, zal niet het enige gebruik zijn maar wel het meeste.

Gr,
Martijn

Dag Martijn, van harte welkom op dit prachtige forum. _004 Heel veel succes met je zoektocht naar een mooie RT en veel plezier met het forum.

Vergeet vooral niet het topic “R****RT kopen ja of nee?” goed door te lezen. Je kunt daar echt wel je voordeel mee doen.
https://www.bmwrtforum.nl/forum/viewforum.php?f=63

bedankt voor de suggestie, ik was hem toevallig al tegen gekomen, ook de aanvullende tips zijn erg goed om gelezen te hebben.

zelf neig ik nu heel erg naar de 1100RT, misschien omdat ik een beetje bangmakerij gelezen heb over de abs / rem bekrachtiger van de 1150 maar ik vind het ook wel fijn als ik zelf zo veel mogelijk kan doen, en dat lijkt dan makkelijker aan de 1100 dan de 1150.

tot nu toe toch alleen maar motor gereden zonder ABS (op een paar huur motors na) dus als er dan een komt met ABS is het al veiliger :wink:

Natuurlijk is een en ander afhankelijk van je portemonnaie, wat erin zit en wat eruit mag rollen.
Als dat allemaal iets minder uitmaakt, is een R1200RT vanaf bouwjaar 2007 een goede keuze.

Speelt de portemonnaie wel een rol, dan is je bovenstaande overweging zeker geen verkeerde.
Een 1100 RT heeft ook abs, maar die is niet van invloed op het remvermogen als er een storing in optreedt.

Succes met zoeken, er is voldoende aanbod!

Hallo Martijn,

Van harte welkom op ons mooie RT-forum . _004

Veel succes met het uitzoeken van een geschikte RT. De 1100 heb ik ook. Bij goed onderhoud een fijne RT. Niet de meest moderne, maar alles goed en wel werkend. Goede rij eigenschappen/zithouding/comfort. _004

Veel plezier op ons forum! _004

-groet-

Eilert

in theorie is een R1200RT haalbaar, alleen kom ik onderin de prijsklasse (rond de 4k) alleen maar enkelzitters tegen, en ik wil toch wel graag een duo, weet niet of dat dat makkelijk om te bouwen is.

de gedachten achter een RT was / is die als (woon)werkpaard en dan een all-road voor de “leuke dingen”
ik heb namelijk een alternatief nodig om op het werk te komen, mijn vriendin heeft tegenwoordig af en toe de auto nodig…

Collega van mij heeft een R1100RT en is daar erg tevreden over, gezien dat en de prijs van een 1100 op dit moment leek mij dat erg geschikt.

goh, ik begin een beetje te twijfelen… _005 :$
ach we dromen en lezen nog maar even verder :wink:

Dankje!

Als je budget rond de 4 K is, kun je een kwalitatief beter exemplaar van de R1100RT serie kopen dan een afgematte R1200RT.
De R1100RT is - binnen het BMW segment- een van de betere bullitproof fietsen. De R1200RT is weliswaar verfijnder en daarmee niet één maar meteen twee slagen duurder. Zie de eigenschappen van de R1100RT zoals EileRT die beschrijft.

ja dus eigenlijk beter een goede R1100RT te zoeken en goed te laten checken en wat meer geld achter de hand te houden voor (onverwacht) onderhoud, aangezien de meeste R1100RT’s die ik nu te koop zie staan zo rond de 2k / 2,5k zitten
nou sta ik ook niet te springen om morgen een motor te kopen, dus kan ik rustig rond kijken :wink:

bedankt voor alle info :smiley: _004