Beste motards,
Nieuw op dit forum had ik me graag even voorgesteld.
Ik rijd sinds de zeventiger jaren op twee wielen (Suzuki AC50) en ben daar tot op heden niet mee gestopt. Af en toe hier en daar 's in den decor gegaan, maar dat hoor er bij zeker?
Algauw op mijn eerste “echte” moto gesprongen: Kawasaki 350 driecylinder tweetakt ( nen drie in drie en enkel trommelremmen) en ik weet tot op de dag van vandaag niet hoe ik dat overleefd heb.
In die tijd was er uiteraard geen verplichte rijopleiding, laat ons aannemen dat ik toen veel “chanche” heb gehad.
Even een naked GL1000 gehad, maar de krukas kon mijn rijstijl blijkbaar niet verdragen dus hopla: weg Goldwing.
Mijn rijstijl is destijds vermoedelijk gekneed op het circuit van Nijvel en waarschijnlijk zal dat daar wel iets mee te maken hebben gehad?
Van toen af meestal op BMW gezeten (ik heb nog steeds spijt dat ik mijn R100RS heb weggedaan) en heb onlangs een 2017 R1200RT gekocht.
Dat blijkt de beste moto te zijn waar ik ooit mee gereden heb (behalve dan de R1250RT van mijn zoon, maar dat is een ander verhaal).
Ik woon in de omgeving van GEEL (ik mag daar af en toe ook buiten) en ben ondertussen een tweetal jaar met pensioen.
Ik prijs mij zeer gelukkig dat mijn wederhelft ook graag meerijdt op de moto en wij zijn dan ook regelmatig “de baan op”.
Vorig jaar in oktober met de zoon een onafhankelijk traject der 1000 bochten gedaan, meer moet dat voor mij niet zijn.
Groeten aan allen en zorg goed voor elkaar.
Riding a motorcycle : empty your mind and fill your heart !
Ed.