Even voorstellen

Beste forumleden,

mijn naam is Leo, 64 jaar jong en woon als geboren en getogen Leijenaar al weer heel veel jaren in ons schone Brabant.

Had het geluk dat ik al vroeg met pre-pensioen kon en sinds die tijd mezelf bezig gehouden met ons bootje, een treintjeskamer en gewoon lekker prutsen met technische zaken. Ook veel cursussen gevolgd met als laatste de rijopleiding voor A. Was wel een leuk om na dik 40 jaar autorijden weer 's een theorie examen te moeten maken. Ook door de AVB en de AVD examens heen gekomen, al was de AVD een paar maanden uitgesteld vanwege het corona gedoe.

Er stond al een klein jaartje een BMW R80(exRT) monolever uit 1985 in de garage te wachten tot ik 't pasje had. Ondertussen heb ik daar al een paar duizend kilometer mee gereden, bevalt prima maar voor de langere autosnelweg ritten toch wel wat tochtig. Dus maar 's op zoek gegaan naar iets erbij met wat meer bescherming, binnenkort kijken naar de 1e kandidaat: een R850RT ex politie, nog met het radiokastje achterop.

Ben benieuwd, heb in ieder geval hier op het forum al zat tips opgedaan _004

gr. Leo

Hallo Leo,

Van harte welkom op ons mooie RT-forum en bedankt voor je introductie met wel een hele mooie R80. _004

Straks dus ook nog een -850- (ex P) erbij. Mooi man. Geniet van beide motoren en laat je vooral horen ook op ‘t forum! _004

-groet-

Eilert

Dankjewel Eilert,

zodra ik maandag m’n eerste ervaringen met de R850RT heb opgedaan meld ik me weer :smiley:

gr. Leo

TOP Leo! Big RT Smile _004

Nou, ik hoef niet verder te zoeken, dit is 'm:

Een R850RT van de politie uit 1998 met 127.000km op de teller, overgespoten door een vorige eigenaar, de huidige heeft 'm qua techniek goed onderhanden genomen en ik mag er nu op gaan rijden. Zeker geen nieuw fietske maar wel een eerlijke, en voor een prijs die nog te doen is.

Voor mij wel weer een flinke uitdaging, hij is toch een heel stuk zwaarder dan de R80 en het zwaartepunt ligt ook een stuk hoger, dus eerst maar 's flink (en voorzichtig !!!) oefenen met lopen en al lopend bochtjes maken. De zithoogte is ietsje lager , maar de achterdemper/vering kan nog versteld worden.

Woensdagmiddag staat ie hier thuis en dan kan het feest beginnen. :smiley:

gr. Leo

Veel plezier op deze schitterend mooie -850- ex/P. Mooi ook die spaken in de wielen . . . _004