DWA 5 alarm uitbouwen uit R850R

Gèk wordt mijn Lief van het DWA 5 alarm op haar R850R van 1998.
Die contraptie gaat te pas en vooral te onpas af, wordt actief als het niet moet (op de pont, bij het tanken, etc.) en ZUIPT de accu leeg.
En er gaat toch niemand op een alarmtoeter reageren als die afgaat, dus wat dat betreft kunnen we prima zonder.
De R staat toch altijd al met 2 sloten op slot, in de winter zelfs met de accu eruit dus dan toetert er sowieso niks meer…

Nu vind ik allerlei montagehandleidingen van nieuwere systemen (DWA 5.1 of 6) op een RT, maar geen oudere voor een DWA 5 op een R. Ik weet dus niet precies wat er verwijderd moet worden…

Het mooiste zou een vervanging van het regelkastje zijn wat nu op het luchtfilterhuis geschroefd zit voor een vergelijkbaar ding zonder alarm maar wat wel de electronica laat werken.

Heeft iemand dat systeem al eens uitgebouwd en dat gedocumenteerd?
Is dat eenvoudig te doen? Eventueel met truukjes of overbruggingen? Zijn er onderdelen nodig om (terug-) te plaatsen als het alarm wordt uitgebouwd?

Anyone?

Kun je niet bij een BMW dealer of service shop vragen om het ding compleet te verwijderen of uit te schakelen.

Bij mijn datatool alarm heb ik hem eerst in de ‘winterstand’ gezet zodat de accu losgemaakt kon worden, vervolgens moest ik de nodige draadjes doorknippen en en doorverbinden om het ding er uit te krijgen. Daarna de accu er weer in et voilá hij was weg.

Daar zal het wel op neer gaan komen denk ik. Uitschakelen zal het niet worden vermoed ik, zo intelligent is een DWA 5 niet volgens mij.

Ik vind wel filmpjes op YT hoe je het alarm van een K1200LT kunt “jumperen” zonder het compleet uit te bouwen. Zal eens kijken of dat met de R ook gaat werken (lees: als ik de juiste connectors weet te localiseren).

niets meer vervelender dan een alarm dat afgaat zonder dat het de bedoeling is , ik moet mijn motor achteruit mijn garage duwen en steeds moet ik zien dat het contact opstaat of ik verschiet mij rot , zonder erg tegen de motor botsen geeft het zelfde resultaat , is echt een c***ding … _001

Hier staat ook iets over verwijderen van dwa 5 en welke pinnen te gebruiken om de zaak weer aan de praat te krijgen .
Is voor een LT , maar dat zal toch wel volgens een standaard zijn …

https://www.bmwlt.com/threads/problem-with-dwa-anti-theft-immobilzer.179961/

@Paniekje die had ik ook gevonden ja. Ik zal eens gaan zoeken als ik weer bij de R ben…