Ik ben Jacob en sinds een paar weken heb ik een r1150rt uit 2001. Weggedaan door de vorige eigenaar omdat er teveel aan moest gebeuren maar volgens mij nog goed voor een volgend leven. Ooit begonnen op een kleine Honda Nighthawk welke voor mijn lengte echt te klein was. Mijn vorige motor was een BMW k75rt en heeft het 75000 kilometer in zes jaar met me uitgehouden.
Veel onderhoud aan de motor doe ik zelf en ben leergierig als het gaat om de motor op de weg te houden. Daarom ook, net als bij de k75 een clymer aangeschaft voor de r1150rt. Deze site heeft me geholpen te bepalen of de gebreken van de aan te schaffen r1150rt een daadwerkelijk probleem was of gewoon een te tijdrovende klus en daardoor te duur. Uiteindelijk denk ik het laatste en met enige liefde en een tijdsinvestering hoop ik een motor te hebben die enige tijd mee kan gaan.
Woonachtig in Amersfoort en met werk in de polder maak ik veel snelwegkilometers. De R1150rt geeft het gevoel dat ik opnieuw moet leren rijden, anders schakelen en veel directer aan de gashendel. Het grote verschil tussen de K en de huidige R is in ieder geval dat ik veel beter op mijn snelheid moet letten.
Tot ziens op de weg of op dit Forum.
Hallo Jacob,
Van harte welkom op ons mooie en bedankt voor je intro.
Deel gerust je ervaringen op het gebied van zowel het rijden als het sleutelen. Dat maakt maakt dit forum weer een man sterker!
Veel plezier ook toegewenst op je RT. Een fijne motor voor woon/werk verkeer.
Eilert