"CUPPEN" voorband.

tja, heeft blijft toch: ieder zijn eigen band. Rij naar volle tevredenheid op MPR 4 GT. Net weer nieuwe er onder, achter was ie een beetje aan het cuppen en voor nog niet. Was na ~13000 km. IK blijf bij de MPR4 GT. Rijden goed, goede wegligging ook bij nat weer. 1x metzeler gehad maar met nat weer geen goed gevoel. Daar ik door weer en wind het hel jaar door rij en best wel wat km (ik rij voor mijn werk) wil ik voor mezelf de beste banden hebben en voor mij zijn dat de MPR 4GT: weinig cuppen en beste wegligging in alle weeromstandigheden (met mijn rijstijl waarschijnlijk dus)

Grappig, bij mij (en de testrijders van Motoplus) was het net andersom en kwam de Metzeler op de eerste plaats in de regen en de 2e plaats bij droog weer, net achter de Conti. De michelin PR4 eindigde in diezelfde test trouwens in de regen op de 4e en dus voorlaatste plaats.
Dat was voor mij de reden om over te stappen naar de Metzeler Roadtec 01 aangezien ik ook dagelijks op de weg zit, ook bij slechte weersomstandigheden.
Daarnaast cuppen de Metzelers helemaal niet en gaan ze ook niet zwaarder sturen vanaf zo’n 8000 km.
Het zal dan ook niet voor niets zijn dat Michelin in januari met de PR5 uit komt.
Volgens Michelin gaat dit het referentiepunt worden voor alle sportieve toerbanden.

Zo zie je maar weer :wink:

Ach motorbladen, in het ene motorblad is “deze band” als beste uit de test gekomen. In weer een ander motorblad is “die band” als beste uit de test gekomen. Daarom heb ik zo af en toe wel eens mijn twijfels m.b.t. de objectieviteit van deze testen. Ook die testrijders testen met verschillende motoren, op verschillende wegdekken, onder verschillende temperaturen, onder verschillende weersomstandigheden etc. etc.

Ik ga maar gewoon uit van mijn eigen ervaringen en voornamelijk mijn eigen veiligheidsgevoel die een band mij geeft.
Ik rijd al jaren op hetzelfde merk.

PS
Overigs ben ik het met het geschrevene door Baird (hierboven) roerend eens.
In zijn lijstje mag je ook nog zadels en ruiten toevoegen.

Ik ben het gedeeltelijk met Baird eens dat een lijstje met wetenswaardigheden handig kan zijn, maar moet volgens mij niet gaan leiden tot situaties
dat er niet meer over onderwerpen gediscussieerd kan/mag worden, omdat het al in de wetenswaardigheden staat.
Anders wordt het forum meer een statisch en saai Wiki met alleen wetenschappelijke en/of academische verhandelingen.
En als je je ergert aan onderwerpen die in jouw ogen maar steeds weer opgerakeld worden, lees het dan gewoon niet.
Ik denk dat dit Forum eerder gebaat is bij een meer ‘Wein, Weib und Gesang’ gehalte dan een statisch Wiki te worden met
allemaal regeltjes en kaders waarbinnen we ons moeten bewegen. We hebben in het dagelijkse leven al genoeg regeltjes. :wink:

Even voor alle duidelijkheid: op het RT-forum mag over ieder onderwerp (binnen de grenzen van het betamelijke) gediscussieerd blijven worden. Techniek is geen statisch gegeven en aan ontwikkeling onderhevig en het zou naar onze nieuwe leden buitengewoon lomp zijn, als zij over ‘oude’ onderwerpen geen nieuwe vragen zouden mogen stellen.

Tja het blijft persoonlijk. ieder zijn band. En die testen, tja, test condities. Rij ik precies zoals ze testen? De kans is klein. Zolang ik zelf maar een goed gevoel heb in weer en wind. Zal in ãpril dan de MPR5 onder leggen als ze er zijn. Kijken wat het verschil is.

Hoorde vandaag dat de GT versie pas in de tweede helft van 2018 beschikbaar komt … :frowning:

Mmm, zal ik nog een paar keer de 4 onder moeten leggen. Jammer. Ach tegen die tijd zal ik vragen om er gelijk een nieuwe motor bij te doen. :smiley: Dan ben ik weer toe aan en nieuwe motor. Zijn mijn 4 jaar bijna voorbij.

En vandaag dus maar weer een set MPR GT4 laten monteren, kreeg hem de bocht niet meer om :mrgreen: