Mijn oplossing hiervoor is het gebruik van een dedicated telefoon voor gebruik op de motor.
Heb een wat ouder Android toestel wat ik nog had liggen en niet meer gebruikte, een fabrieksreset gegeven, alleen de BMW software erop gezet, web gmail om een route als bijlage te kunnen importeren indien nodig, en toestel geheel vrijgegeven van alle soorten scherm beveiligingen enz.
Dit allemaal eenmalig ingesteld met juiste verbindingen, en tot nu toe werkt dit goed.
Sim kaart zit er niet in, gebruik tethering vanaf mijn “normale” gebruikstelefoon in mijn binnenzak om verkeersinformatie te kunnen ontvangen in de app.
De ervaring die ik had voordien was dat het meestal updates van toestel, gebruik van andere noodzakelijke apps, en beveiligingen die je nodig hebt voor bijvoorbeeld bankieren en mailen waren die de problemen veroorzaakten.
Alles goed instellen van je normale gebruikstoestel en het werkt een paar dagen prima, ergens op de achtergrond wordt een update geïnstalleerd en vervolgens loop je weer te kloten met wegvallende verbindingen of uitvallen van het navischerm.