Camera op RT 1200

Ik ben op dit moment een ABUS Sportcam aan het testen, en krijg het beestje tot dusver nog niet trillingsvrij gemonteerd op de motor. De zuignap is niet te gebruiken, vangt de trillingen van de motor wel mooi op, maar de trilling van het wegdek en de wind zijn tot dusver een ramp. Met de zuignap op de toerenteller geeft tot dusver het beste resultaat met de zuignap.

Ik heb em ook op de bagagedrager gemonteerd met een buisklem, maar dan krijg je weer de trillingen van de boxer in het beeld. Zojuist getest met een stukje inlegzool ertussen wat wel iets helpt maar nog steeds veel te weinig.

Heeft iemand nog wat tips om een camera zo min mogelijk te laten merken van de trillingen van de motor? En dat zonder helm montage.

Ik ken de Abus zelf niet maar wat ik er zoal over gelezen heb, is beeldstabilisatie inderdaad soms heel erg lastig.
De ene camera is er wat gevoeliger voor versus de andere camera, blijkbaar.

Op de 1e video hieronder zie je deze camera in gebruik op een auto.
Het schokken van dat beeld is niet de camera maar de (te lage) snelheid van het geheugenkaartje en/of de camera zelf!

Op de 2e video hieronder zie je een opname waar iemand een softwarematige beeldstabilisatie heeft ingeschakeld wat maar deels helpt en eigenlijk geen goed idee is, het lijkt wel of ik gezopen of iets vreemds gerookt heb. :laughing:

Bij de 3e video zie je ook trillen van het beeld maar is de camera volgens mij op het lichaam gedragen, en zou het m.i. duiden op een probleem/gevoeligheid van de camera, zo te zien. _001

Ben benieuwd welke opname duid op jou vergelijkbare problemen.

[youtube]7yXm8V0q1-E[/youtube]

[youtube]M0eB3UVwfxg[/youtube]

[youtube]LcITSQuuU94[/youtube]

Volgende week ga ik samen met mijn zoon de BroemBroem ( voor mensen met een verstandelijke beperking) rit in beeld brengen

Heb een GoPro achterop gemonteerd waar het plastickapje normaal gesproken zit (hier valt de koffer omheen)
Kapje verwijdert een de rammount die normaal op het stuur kan ( zonder beugel ) gemonteerd
Nu een perfecte montage plek voor de camera en erg goed stabiel beeld
Werkt uiteraard alleen als je geen koffer gemonteerd hebt :smiley:

tis maar dat je het weet Big RT Smile