bmw rt

ik ben michel
ik heb een k100 van 1990
en f850 van 2019 die ik wil vervangen voor Een rt na een ritje op een kennis ze rt 1200 te hebben
gereden
ik overweeg een rt 1200 of een 1250 in de kleur wit met weinig kilometers
maar de witte die ik tegen kom zijn meestal overheids motoren geweest. met een hoop kms
in Duitsland zie ik ze wel met minder km maar weet niet of je die zomaar hier op kenteken kan krijgen

Hallo Michel,

Welkom op het RT-forum . _004

Ik begrijp dat je wilt overstappen naar een 1200 of 1250 RT. De laatste is de meest recente uitvoering. De 1200 heeft verschillende ontwikkelstadia (en dan vooral technisch) doorlopen. Kilometers zeggen voor een RT niet alles. Wel goed en regulier onderhoud. Lees i.i.g. dit topic even door voor TIPS:

https://www.bmwrtforum.nl/forum/viewtopic.php?f=63&t=5366

Omdat dit het voorstel topic is kun je je vragen altijd stellen in de daarvoor ingerichte topics. Overigens kun je via de zoekfunctie rechts bovenin de forumindex ook al veel info verkrijgen. Dat is het grote voordeel t.o.v. bijvoorbeeld FB; alle info van de afgelopen ruim 12 jaar is hier gestructureerd in topics goed vindbaar.

Verder wens ik je veel succes met je zoektocht naar een geschikte RT en laat ons vooral weten welke het gaat worden! _004

-groet-

Eilert

Hallo Michel,

invoeren vanuit Duitsland is een fluitje van een cent.
De regel is heel simpel, alles wat in een EU-land op kenteken heeft gestaan, krijgt hier ook een kenteken, mits er geen notoire constructieve onveiligheden worden geconstateerd, naar profieldiepte bijvoorbeeld wordt niet gekeken bij de keuring, dat is gewoon je eigen verantwoordelijkheid.
Lees even op de website van de RDW, en dan wordt e.e.a. wel duidelijk.
Houdt wel rekening met een paar dagen wachttijd voordat je op keuring mag, en daarna nog een dag of tien voordat je je kenteken mag ontvangen.
Succes,

Aad

en er zit misschien nog een bpm verhaal aanvast bij een bijna nieuwe rt1250 denk ik bedankt voor hete meedenken

Hai Michel,

Mocht je besluiten je motor te importeren, deel dan je verhalen vooral hier op het forum. Welkom _004