Ik zit met een vraag. Ik wil graag mijn aangeschafte topcase dezelfde sleutel laten zijn als de rest van mijn motor. Dit moet mogelijk zijn met een BMW Codeable Key Cylinder. Die ben ik op internet wezen zoeken en vond er wel een paar. De verzendkosten zijn echter killing. Weet iemand een site in Nederland waar dit te koop is?
Ik vraag me af wat je zoekt in het top koffer zit toch centrale vergrendeling de steker aansluiten en het werkt
de cilinder is aan te passen met de palletjes ik heb ooit een set palletjes gekocht en al vaak gebruikt voor de cilinder aan te passen
De topcase heb ik overgenomen van iemand die er helaas geen sleutel meer bij had. De stand van het slot stond in de ‘released’ positie. Dit is een stand die het niet mogelijk maakt om via de normale manier de cylinder te verwijderen. Youtube wist raad. Met een zelfgemaakt tooltje en een uurtje pielen is het gelukt de cylinder er heelhuids uit te krijgen. Reden dat ik hierboven vroeg om de cylinder was omdat ik dacht de cylinder uit te moeten boren.
De cylinder heb ik dus niet meer nodig. Wat ik wel nodig heb zijn de plaatjes 1-2-3. Weet iemand waar ik ze kan kopen of wie heeft er nog wat liggen?
De sleutel in de cilinder steken, alles wat nog uitsteekt aan palletjes vijl of slijp je weg.
Idd het slot wordt nu iets meer universeel. Echter de kans dat iemand met een bmw sleutel jouw koffer gaat kraken is klein. Als ze er in willen op destructieve manier heeft het geboefte vele eenvoudigere technieken.
Na overweging van de opmerking van Repelsteeltje heb ik het laatste plaatje afgeslepen zodat het nergens meer uitsteekt. De cylinder is weer geplaatst en het slot werkt nu perfect.